logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۸۴۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

بودجه مناسبی برای بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج در نظر گرفته شد/ لیست بیماری‌های صعب‌العلاج افزایش یافته است

بودجه-مناسبی-برای-بیماری‌های-سخت-و-صعب‌العلاج-در-نظر-گرفته-شد-لیست-بیماری‌های-صعب‌العلاج-افزایش-یافته-است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه به دنبال تصویب قانون بیماری‌های سخت و صعب‌الاعلاج بودجه خوبی بر این امر اختصاص یافته است، گفت: لیست بیماری‌های صعب‌العلاج افزایش یافت و میزان تعرفه و کمکی که برای بیماران مختلف صعب‌الاعلاج خواهد بود بالاتر از سقف قبلی رفته است.

به گزارش موج رسا; حسن بختیاری شامگاه روز جمعه در همایش یاران همدل که به همت انجمن خیریه کلیوی استان زنجان برگزار شد، اظهار داشت: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت در کل دنیا اگر بخواهیم سلامت به معنای واقعی راه خود را پیدا کند چاره‌ای جز رجوع به بخش‌های خارج از حوزه سلامت رسمی نخواهد داشت.

وی افزود: طبق آمار جهانی در کشور‌های پیشرفته حداکثر ۲۵ درصد سلامت در اختیار حوزه سلامت آن کشور قرار دارد و ۷۵ درصد سلامت مبنا و ماه عسل فعالیت و کارگرد‌های ارگان‌های دیگر و بخش‌های غیر دولتی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: خیریه‌ها در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند و به عنوان ساختار‌های مردم نهاد می توانند خارج از چهارچوب‌های قانونی وارد شوند، یکی از جاهایی که در تاریخ بشری در حوزه‌های سلامت نقش آفرین بوده‌اند خیریه ها هستند.

وی با اشاره به اینکه خیریه کلیوی زنجان یکی از موفق ترین خیریه ها در کل کشور است، بیان کرد: پایه‌های اصلی این خیریه با همت بالای خیران و اعتماد مردم به رئیس انجمن خیریه کلیوی شکل گرفته است.

بختیاری با اشاره به اینکه خوشبختانه به دنبال تصویب قانون بیماری‌های سخت و صعب‌الاعلاج بودجه خوبی بر این امر اختصاص یافته است، ادامه داد: لیست بیماری‌های صعب‌العلاج افزایش یافت و میزان تعرفه و کمکی که برای بیماران مختلف صعب‌الاعلاج خواهد بود بالاتر از سقف قبلی رفت. با این وجود ۵ درصد نیز در اختیار صندوق قرار داده شد تا در اختیار بیماران صعب‌العلاجی که در لیست قرار ندارند اما نیاز به کمک دولت دارند، قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در ابتلا به بیماری بیان کرد: شعار پیشگیری بهتر از درمان است همواره ارائه داده می‌شود، اما اگر بیماری گرفتار بیماری می شوند چاره ای جز دیالیز و یا پیوند وجود ندارد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر