logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۸۴۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان؛

امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی است

امنیت-غذایی-یکی-از-مهم‌ترین-ماموریت-وزارت-جهاد-کشاورزی-است
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی است گفت: امنیت غذایی محور سایر امنیت‌ها از جمله امنیت دفاعی و ملی است

به گزارش موج رسا; نادر عباسی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان که با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورری برگزار شد با اشاره به اینکه امروز روز مبارک برای استان زنجان بود، اظهار داشت: امروز تفاهم نامه تاسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی استان امضا شد و این دهکده در مرکز تحقیقات استان افتتاح شد.

وی افزود: امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی است و این امنیت غذایی محور سایر امنیت از جمله امنیت دفاعی و ملی است و مستلزم حفظ چنین امری افزایش تولید و پاسداری از تولید موجود است و باید به این خط قرمز توجه شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه خط قرمز بعدی استفاده از نهاده‌های کشاورزی، منابع آب و خاک و محیط زیست است، گفت: این موارد به لحاظ کمی و کیفی در سال های گذشته به دلیل استفاده بیش از حد توان اکولوژیک طبیعت در جهت افت کمی و کیفیت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: محل تلاقی این دو محدودیت ورود دانش به عرصه تولید است، افتتاح دهکده فناوری و نواوری یکی از راهبردهایی ورود دانش به عرص‌های تولیدی است.

عباسی بیان کرد: بحث سند الگوی کشت از هفته‌های قبل توسط هیئت دولت تصویب و ابلاغ شده و قطعا سوالات زیادی در این خصوص وجود دارد.

وی گفت: ماموریت که بر عده ما قرار دارد برای تحقق نیازمند بازیگرانی در دستگاه‌های اجرایی و سایر وزارتخانه‌هاست و یکی از مهم‌ترین بازیگران این عرصه اصحاب رسانه است که باید به ترویج یافته‌ها کمک کنند./ب

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : بشیری ] [ ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ]
این همه کود شیمیایی کجا میره؟
فرم ارسال نظر