logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۸۳۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

تامین ۳۰ هزار تن کود اوره در زنجان/ در تامین کود فسفاته مشکل وجود دارد

تامین-۳۰-هزار-تن-کود-اوره-در-زنجان-در-تامین-کود-فسفاته-مشکل-وجود-دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار تن کود اوره در سطح استان تامین شده است، گفت: هیچ مشکلی از بابت تامین این کود برای محصولات در استان نیست و کود تهیه شده حتی بیشتر از سال گذشته تهیه شده است.

<!doctype html>

روح‌الله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار تن کود اوره در سطح استان تامین شده است، اظهار داشت: هیچ مشکلی از بابت تامین این کود برای محصولات در استان نیست و کود تهیه شده حتی بیشتر از سال گذشته تهیه شده است.

وی با بیان اینکه قیمت کود با توجه به آزاد‌سازی نرخ ارز، افزایش یافت افزود: در تهیه کود فسفات مشکل وجود دارد که عمدتا وارداتی است با اینکه در داخل کشور نیز تولید وجود دارد اما تامین کننده نیاز کشور و استان نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه هنوز بحث واردات کود حل نشده است، گفت: میزان کودی که در استان وجود دارد با سهمیه بندی به ازای هکتار و سطح زیر کشت بین کشاورزان تقسیم می‌شود.

وی عنوان کرد: عمده کود موجود در استان زنجان در بخش تولید گندم مورد استفاده قرار می‌گیرد که در خرید تضمین گندم قیمت لحاظ می‌شود.

حسنی خاطر نشان کرد: کاشت و برداشت محصولات کشاورزی منجر به تخلیه خاک از عناصر پرشمار گردیده و مصرف کودهای شیمیائی، در تأمین مواد غذایی موردنیاز گیاه بسیار سودمند خواهد بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر