logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۸۳۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

ایران تعیین کننده نظم نوین جهانی در آینده خواهد بود/لزوم توجه به فرهنگ کتابخوانی در جامعه

ایران-تعیین-کننده-نظم-نوین-جهانی-در-آینده-خواهد-بود-لزوم-توجه-به-فرهنگ-کتابخوانی-در-جامعه
امام جمعه ماهنشان گفت: نقشه ایران در آینده نظم نوین جهانی در عرصه انرژی در عرصه نظامی و فناوری و فروپاشی هژمونی غرب و عرصه گفتمانی خواهد بود و در این صورت باید از مقیاس منطقه‌ای فراتر رفته و به مقیاس جهانی فکر کنیم و این مطلب مورد رضایت دشمن نخواهد بود.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان با تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمائی۱۳ ابان ۱۴۰۱ اظهار داشت: این حضور حماسی نشان از درایت و بصریت و دشمن شناسی مردم دارد که با حضور خود خط بطلانی به تمام نقشه های معاندین و دشمنان کشیدند.

وی افزود: اغتشاشات اخیر یک حرکت انفعالی، در برابر پیشروی جبهه مقاومت به رهبری ایران قلمداد می شود که البته برخی کاستیها و خلاهای درونی ما را نیز نمایان کرد، در سایه اتحاد، دانسجام، بصیرت، ولایت مداری، ملت انقلابی و دولت جهادی تدبیر و درمان شود.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به نظم نوین جهانی که رهبر حکیم وفرزانه انقلاب در دیدار با دانش آموزان بیان کردند، گفت: نقشه ایران در آینده نظم نوین جهانی در عرصه انرژی در عرصه نظامی و فناوری و فروپاشی هژمونی غرب و عرصه گفتمانی خواهد بود و در این صورت باید از مقیاس منطقه‌ای فراتر رفته و به مقیاس جهانی فکر کنیم و این مطلب مورد رضایت دشمن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی مخالف جنگ هم در اوکراین و هم در یمن و در هر جای دنیا هست و سیاست ایران در قبال جنگ اوکراین احترام به تمامیت ارضی کشورها عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری عنوان کرد: دلیل اصلی فضاسازی غربی ها، موج سواری بر ادعاهای واهی، زمینه سازی امتیاز گیری از ایران در مسئله برجام میباشد. همچنین علت دیگر مخالفت آمریکا و اروپا با گفتگوی مستقیم ایران واکراین، رو شدن دست اروپا و آمریکا برای اوکراین می باشد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به روز ۲۱ آبان ماه گغت: این روز سالروز شهادت شهدای جهاد خودکفایی است پرچمدار این قافله شهیدان، سردار مخلص اسلام حاج حسن طهرانی مقدم این سردار دانشمند و متقی است که همچنان مجهول القدر است از جمله خصوصیات شهید تهرانی مقدم مدیریت طبیعی وی و نگاه به دور ایشان و نگاه راهبردی و فرامرزی و ولایتمداری ایشان بوده که باید الگوی مدیران ما باشد.

وی بیان کرد: ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی است که روزی نمادین بوده و از سال ۱۳۷۲ با هفته کتاب وکتابخوانی تکمیل گردیده است.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه تغذیه ذهن و فکر از غذای سالم و مقوی با کتاب و کتابخوانی و ترویج این سنت حسنه شدنی است گفت: یکی از پرتکرارترین مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر درباره کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه طبق نظر مقام معظم رهبری برای یک ملت خسارت ای بزرگ است که افراد آن با کتاب و کتاب خوانی سر و کار نداشته باشند، عنوان کرد: از مسئولین فرهنگی درخواست دارم تا هر چه در توان دارند برای ایجاد فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دریغ نکنند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر