logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۸۳۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان رهبری:

جمهوری اسلامی به اعتراف رسانه‌های غربی جزو 4 قدرت برتر جهان است

جمهوری-اسلامی-به-اعتراف-رسانه‌های-غربی-جزو-4-قدرت-برتر-جهان-است
آیت‌الله دولابی با بیان اینکه ایران آن‌قدر عزت پیداکرده است که نشریه‌های آمریکایی ایران را به‌عنوان یکی از 4 قدرت برتر دنیا معرفی کی می‌کنند، گفت: نشریه نیوزویک در طرح جلدش 4 قدرت بزرگ دنیا را در یک طرحی، طراحی می‌کند که آمریکا، روسیه، چین و ایران را به‌عنوان 4 قدرت برتر جهان معرفی می‌کند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله ابوالقاسم دولابی در نشست بصیرتی معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان زنجان با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: امام حسن عسگری (ع) فرمودند: هیچ حقی را انسان باعزت و عزتمند ترک نکرد، مگر اینکه ذلیل شد.

وی با بیان اینکه اگر انسان آبرومندی به دنبال احقاق حق نباشد و ظلم پذیر شود ذلیل می‌شود، ابراز کرد: امام در ادامه حدیث فرمودند: هر انسان گمنام و فاقد جایگاه اجتماعی بالا اگر به دنبال حق باشد و حق‌طلب باشد عزیز می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تاریخ صدساله ایران یعنی قبل و بعد از انقلاب مصداق بارز این روایت است، تصریح کرد: قبل از انقلاب دولتمردان این کشور یعنی شاه خائن و اطرافیانش به‌جای احقاق حقوق مردم و به‌جای دفاع از مظلومان در برابر استکبار جهانی؛ مزدور و جیره‌خوار آن‌ها شدند.

تصویب لایحه کاپیتولاسیون

وی با بیان اینکه حکومت پهلوی کشور را تبدیل به مرکزی برای سیطره و جولان دادن مستکبرین کرده بود، عنوان کرد: حکومت پهلوی کاری کرد که آمریکایی‌ها آمدند و در این کشور لایحه کاپیتولاسیون را به تصویب رساندند.

آیت‌الله دولابی بیان کرد: کاپیتولاسیون به این معنا است که اگر یک افسر آمریکایی و یا حتی یک سرباز آمریکایی یک جنایتی را در ایران بکند و یا حتی شاه ایران را به قتل برساند هیچ‌کس حق تعرض به او را ندارد و او باید محترمانه تحویل آمریکایی‌ها شود و آمریکایی‌ها خودشان به این امر رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه در این قانون اگر یک ایرانی به یک سگ آمریکایی متعرض شود و یا شاه ایران به یک سگ آمریکایی توهین کند باید مجازات شود، افزود: این قانونی بود که در زمان شاه تصویب شد و نتیجه آن شده بود ذلت حکومت پهلوی که ایران با آن مواجه بود.

برگزاری کنفرانس تهران بدون اطلاع شاه

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در سال 1322  در تهران کنفرانسی تشکیل که بعدها به کنفرانس تهران معروف شد، ابراز کرد: در این نشست رئیس‌جمهور آمریکا، نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور شوری سابق آمدند و کنفرانسی در ایران تشکیل داند که شاه ایران هیچ اطلاعی از این امر نداشت.

وی با بیان اینکه سران آن سه کشور نه‌تنها از شاه ایران برای برگزاری جلسه اجازه نگرفتند بلکه حتی به او خبر ندادند که ما در ایران این جلسه را تشکیل خواهیم داد، تصریح کرد: شاه ایران وقتی فهمید این جلسه در ایران تشکیل می‌شود التماس کرد که من هم در جلسه شرکت کنم که او را راه نداد؛ و بعد از التماس بسیار به شاه ایران اجازه دادند چند دقیقه وارد حیاط سفارت شود و چرچیل را دیدار کند.

ذلت حکومت پهلوی

آیت‌الله دولابی با بیان اینکه حکومت پهلوی کشور ما را ذلیل کرد و خودش هم ذلیل شد، عنوان کرد: حکومت پهلوی به‌قدری ذلیل شد که حتی اربابانشان آن‌ها را تحویل نگرفتند.

وی با اشاره به وقایع اتفاق افتاده در 13 آبان، ادامه داد: حکومت پهلوی اما را در 13 آبان 43 در پی اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون تبعید کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام فریاد زد که شما چرا ایرانی‌ها را آن‌قدر ذلیل می‌کنید، افزود: امام خمینی (ره) چون حق‌طلب بود عزیز شد امامی که در آن زمان به‌حسب ظاهر عزت نداشت.

استقبال باعزت امام خمینی (ره)

وی با بیان اینکه خداوند عزتی به امام خمینی (ره) داد که در سال 57 با آن شکوه و ابهت وارد ایران شد و میلیون‌ها نفر به استقبال او آمدند، خاطرنشان کرد: این کشور به دنبال احقاق حقوق خود در سازمان‌های جهانی و در عرصه بین‌الملل تلاش کرد.

آیت‌الله دولابی با بیان اینکه ایران امروز به‌جایی رسیده است که رؤسای بزرگ‌ترین کشورهای مستکبر جهان درخواست ملاقات با رئیس‌جمهور ما را می‌کنند و او به آن‌ها وقت ملاقات نمی‌دهند، ابراز کرد: رؤسای جمهور کشورهای مستکبر جهان در سازمان ملل چندین بار درخواست ملاقات با رئیس‌جمهور ایران را کردند و او اجازه ملاقات نداد.

التماس ابرقدرت‌ها به ایران

وی با بیان اینکه ابرقدرت‌ها در یک‌طرف میز می‌نشیند و التماس می‌کنند تا شما طرح هسته‌ای خود را متوقف کنید اما ایران کار خود رامی کند و به آن‌ها باج نمی‌دهد، تصریح کرد: کشورهای مستکبر در منطقه میلیاردها دلار هزینه می‌کنند اما دستاوردی ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود ما 7 تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده‌ایم اما نتیجه نگرفته‌ایم، تأکید کرد: این امر مصداق کامل حدیث امام حسن عسگری است که گفته شد.

ایران جزو 4 ابرقدرت جهان است

وی بیان کرد: امروز قدرت ایران به‌قدری زیاد شده است که اسرائیل که زمانی در منطقه جولان می‌داد، در جنگ 33 روزه نمی‌تواند با رزمندگان حزب‌الله لبنان که الگوی خودشان را رزمندگان ایرانی قرار داده‌اند مقابله کند.

آیت‌الله دولابی با بیان اینکه ایران آن‌قدر عزت پیداکرده است که نشریه‌های آمریکایی ایران را به‌عنوان یکی از 4 قدرت برتر دنیا معرفی کی می‌کنند، خاطرنشان کرد: نشریه نیوزویک در طرح جلدش 4 قدرت بزرگ دنیا را در یک طرحی، طراحی می‌کند که آمریکا، روسیه، چین و ایران را به‌عنوان 4 قدرت برتر جهان معرفی می‌کند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر