logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۸۲۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان؛

دشمن از دهه هشتادی‌ها در هراس است/ ایران مقتدر زیر بار ظلم نمی‌رود

دشمن-از-دهه-هشتادی‌ها-در-هراس-است-ایران-مقتدر-زیر-بار-ظلم-نمی‌رود-
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه دشمن از دهه هشتادی‌ها هراس دارد، گفت: دشمن سعی می‌کند با دروغ و فریب دهه هشتادی‌ها و با بهانه اعتراض از این دهه استفاده ابزاری نماید.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی شاهچراغ اظهار داشت: خبر ناگوار اقدام تروریستی و جنایتکارانه یکی از دست نشاندگان استکبار جهانی در سومین حرم مطهر اهل بیت در ایران اسلامی حضرت احمدبن موسی بن جعفرشاهچراغ علیه السلام در شیراز کام همه مردم را تلخ کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان قسم خورده این ملت پس از شکست و زبونی در ایجاد دو دستگی بین ملت بزرگ ایران بار دیگر چهره جنایتکارانه خود را به نمایش گذاشتند، افزود: دشمنان با این اقدام شقاوت آمیز در پی انتقام از ملت دین دار و صبور ایران برآمدند.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان زنجان و افتتاح رسمی ۵ نیروگاه حرارتی با ظرفیت ۱۰۲۶ مگا وات در پنج استان کشور گفت: با این افتتاح‌ها ظرفیت برق در استان و کشور افزایش یافت که یک موفقیت برای کشور است. 

وی با اشاره به ۸ آبان ماه که مصادف با شهادت نوجوان ۱۲ ساله شهید حسین فهمیده است، عنوان کرد: با اینکه دانش‌آموزان بسیاری در کشور به شهادت رسیده‌اند اما شهادت این نوجوان به لحاظ ارزشی حائز اهمیت است. این نوجوان ۱۲ ساله با نارنجک به زیر تانک دشمن رفت و با نوشیدن شربت شهادت آن را منهدم کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روز ۱۳ آبان که در کشور به نام روز دانش‌آموز نامگذاری شده، گفت: این روز برای یاد بود دانش‌آموزانی است که برای حفظ و حمایت از انقلاب اسلامی تیرباران شدند.

وی با تاکید بر اینکه والدین، معلمان، اساتید، باید به نوجوانان که آینده‌سازان این مملکت هستند اعتماد داشته باشند، یادآور شد: با اینکه نوجوانان و جوانان دهه هشتاد انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند اما درک روشنی از موضوعات و مسائل آن‌ روزها دارند. اما نکته نیز حایز اهمیت است که این نوجوانان باید بصیرت، تفکر و اقدام انقلابی داشته باشند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه دشمن از دهه هشتادی‌ها هراس دارد، گفت: دشمن سعی می‌کند با دروغ و فریب دهه هشتادی‌ها و با بهانه اعتراض از این دهه استفاده ابزاری نماید. اما نکته حائز اهمیت این است که جهاد تبیین مورد توجه قرار گیرد و موضوعات به روشنی به جوانان و نوجوانان تبیین شود.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که داعش را چه کسی ایجاد کرد، ابراز داشت: حادثه شاه چراغ جان و دل همه ما را آتش زد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه دشمنان تنها با ایران مقتدر مشکل دارند، مسئله آن‌ها ایران و اسلام نیست، بیان کرد: اما در ایران اسلامی مبارزه با استکبار ادامه دارد و ایران زیر سلطه نمی‌رود و از سویی دیگر دشمنان باید بدانند ایران مقتدر بوده و زیر بار ظلم نمی‌رود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر