logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۸۲۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا خبرداد

بازدید ۱۷۱ هزار نفری گردشگران از مکان‌های تاریخی استان زنجان/ افزایش چند برابری نظارت بر مکان‌های گردشگری زنجان

بازدید-۱۷۱-هزار-نفری-گردشگران-از-مکان‌های-تاریخی-استان-زنجان-افزایش-چند-برابری-نظارت-بر-مکان‌های-گردشگری-زنجان
معاون میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به بازدید ۱۷۱ هزار نفری گردشگران از مکان‌های تاریخی استان زنجان در شش ماهه نخست سال جاری گفت: زنجان با دارا بودن بیش از چهار هزار تخت آمادگی لازم برای پذیرش گردشگران در هر بازه زمانی را دارد.

محمد‌رضا محمد‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان بعد از شیوع ویروس کرونا، به دلیل ریشه کنی این ویروس تردد در بین استان‌ها و مسافرت کاهش یافته که این امر تاثیر سو خود را نیز بر گردشگری استان داشته است، اظهار کرد: خوشبختانه با کاهش آمار بیماری کرونا مکان‌های گردشگری زنجان از جمله گنبد تاریخی سلطانیه، موزه مردان نمکی، غار کتله‌خور و دودکش جن مورد بازدید گردشگران قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۱۷۱ هزار نفر در مجتمع‌های گردشگری استان اقامت کرده‌اند، افزود: توزیع مناسب جاذبه‌های تاریخی به عنوان مقاصد گردشگری در زنجان موجب شده است که همه‌ساله مسافران داخلی و خارجی زیادی به این نقطه از کشور سفر کنند.

معاون میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه اگر مردم نسبت به آنچه در موزه‌ها مطرح و نمایش داده می‌شود آگاه تر شوند، بیشتر جذب موزه‌ها خواهد شد، گفت: گردشگران از کشورهای روسیه، عراق، ترکیه، ژاپن، چین و سنگاپور وارد استان شده و از مکان‌های گردشگری استان بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان آمادگی پذیرش گردشگران در تمام فصول را دارد، عنوان کرد: چهار هزار و ۳۰۰ تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر، بوم‌گردی‌ها و سایر تأسیسات گردشگری زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای خدمات‌رسانی و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی پیش‌بینی و آماده‌شده است.

محمد‌پور با اشاره به اینکه هر چند نسبت به سال‌های گذشته ورود گردشگران کم بوده اما نظارت‌ها و کنترل‌های سازمان میراث‌فرهنگی چند برابر شده است، عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف، نظارت‌های مخصوص خود را دارند. گاها نظارت‌هایی ترکیبی توسط ناظران در حوزه گردشگری و دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر