logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۸۱۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه توسعه صادرات استان زنجان مطرح شد؛

صادرات استان زنجان تک محصولی است/ میزان تورم زنجان در شهریورماه با تورم کشور برابر شد

صادرات-استان-زنجان-تک-محصولی-است-میزان-تورم-زنجان-در-شهریورماه-با-تورم-کشور-برابر-شد
در جلسه توسعه صادرات استان زنجان موضوعات مختلفی از قبیل کنترل تورم در شهریورماه زنجان و صادرات تک محصولی در استان زنجان مطرح شد.

به گزارش موج رسا; خلیل قاسملو امروز در جلسه توسعه صادرات استان زنجان با یادآوری عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، اظهار کرد: این امر باعث توسعه تجارت ایران با روسیه خواهد شد.

وی با اشاره به سند صادراتی استان زنجان، ابراز کرد: سند صادراتی استان زنجان باید با سند رشد اقتصادی استان پیوند بخورد.

معاون امروز اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه ۳۰ هزار اشتغال در استان زنجان ایجاد شده است، تصریح کرد: از دی ماه سال گذشته تا شهریور ماه تورم استان زنجان بالاتر از تورم کشور بود که خوشبختانه از شهریور ماه تورم استان زنجان با تورم کشوری برابر شد.

وی با اشاره به صادرات تک محصولی در استان زنجان، عنوان کرد: باید تنوع کالاهای صادراتی را در دستور کار قراردهیم و استان زنجان ظرفیت خوبی در صادرات محصولات برقی دارد.

افزایش قیمت کالاهای صادراتی موجب افزایش صادرات استان شده است

علی یگانه‌فرد در ادامه این جلسه با اشاره به احصاء مشکلات شرکت‌های بازرگانی و صادر کنندگان استان زنجان، ابراز کرد: ۲۵۰ واحد تجاری مشکل‌دار در استان زنجان مورد بررسی گرفته و مشکلات آنها احصا شده است.

وی با اشاره به آموزش‌هایی که برای تجار و واحد‌های تجاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: دوره آموزشی جامع سفیران اقتصادی به مدت ۲۱۰ ساعت برگزار خواهد شد‌.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه ۷۸ درصد صادرات استان را سرب و روی تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: در نقشه راه صادراتی استان زنجان ۱۲ گروه کالایی مورد توجه قرارگرفته است که استان را از صادرات تک محصولی خارج می‌کند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ واحد تجاری از اتاق بازرگانی استان زنجان کارت بازرگانی گرفته‌اند، ادامه داد: نهایتا ۱۰۰ واحد تجاری و بازرگانی در حوزه صادرات فعال هستند.

یگانه‌فرد با اشاره به افزایش ارزش دلاری صادرات استان و کاهش وزنی صادرات، عنوان کرد: افزایش ارزش دلاری صادرات استان تنها به دلیل افزایش قیمت کالاها است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر