logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۸۱۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره؛

غرب و به ویژه آمریکا صحنه‌گردان اصلی اغتشاشات داخلی ایران هستند/ فضای مجازی یکی از ابزارهای جنگ با فرهنگ ایرانی اسلامی است

غرب-و-به-ویژه-آمریکا-صحنه‌گردان-اصلی-اغتشاشات-داخلی-ایران-هستند-فضای-مجازی-یکی-از-ابزارهای-جنگ-با-فرهنگ-ایرانی-اسلامی-است-
امام جمعه خرمدره گفت: رویه آمریکا این است که در اعتراضات و آشوب‌های داخلی کشورها دخالت کرده و در صورتی که به هدف خود نرسد، ادعای عدم دخالت می‌کند. دلایل و قرائن مختلف نشان می‌دهد که غرب و به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی صحنه‌گردان اصلی اغتشاشات داخلی ایران بوده و اغتشاشگران خواسته یا ناخواسته به ستون پنجم دشمن تبدیل شده‌‌اند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره، ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: سیره و اخلاق پیامبر اعظم (ص) در کنار قرآن، آئین نامه زندگی با شرافت انسان الهی بوده و سیره علمی و عملی امام صادق (ع) تبیین کننده و احیاگر راه و رسم زندگی نبوی است و تأکید بر استقرار امامت از سوی پیامبر اکرم (ص)، بر همین اساس است.

 وی با تبیین نقش آمریکا در تنش‌زایی در جهان افزود: آمریکا از طرفی با درگیر ساختن کشورهای اروپایی در جنگ روسیه و اوکراین، اروپا را درگیر بحران اجتماعی فراگیر به ویژه در حوزه انرژی کرده و از این طریق خود را در حاشیه امن قرار داده است. و از طرفی با راه‌اندازی جنگ نیابتی علیه یمن توسط مزدوران خود، تلاش دارد با هزینه‌های کم به ناامنی در منطقه‌ دامن زده و به اهداف نامشروع خود دست یابد. همچنانکه در اغتشاشات اخیر طراحی و صحنه‌گردانی اصلی آمریکاست.  

 امام جمعه خرمدره گفت: رویه آمریکا این است که در اعتراضات و آشوب‌های داخلی کشورها دخالت کرده و در صورتی که به هدف خود نرسد، ادعای عدم دخالت می‌کند.  دلایل و قرائن مختلف نشان می‌دهد که غرب و به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی صحنه‌گردان اصلی اغتشاشات داخلی ایران بوده و اغتشاشگران خواسته یا ناخواسته به ستون پنجم دشمن تبدیل شده‌‌اند.

وی با بیان اینکه هشتگ سازی رباتیک، مصداق جنگ احزاب رسانه‌ای غرب علیه ایران اسلامی است که نشان از ضعف و شکست غرب در عرصه‌های مختلف مقابله با انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: 156 میلیون هشتگ مهسا امینی در حالی صورت می‌گیرد که اولاً ایران یکی از کشورهایی است که کمترین اکانت توئیتری را داشته و از سوی دیگر توئیتر در معرض فیلتر شدید بوده و از این رو به اعتراف برخی رسانه‌ها و محافل تحلیلی غربی، این هشتگ‌سازی رباتیک بوده و در صدد تأثیر فریبکارانه در افکار عمومی بوده است.    

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور بیان کرد: رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران صراحتاً تعهد آمریکا مبنی بر تأمین ابزارهای اطلاعاتی برای مقابله با نظام اسلامی را اعلام کرده است.    

وی با اشاره به اینکه اعلام تغییر اولویت آمریکا از مذاکرات هسته‌ای به دخالت در اغتشاشات داخلی ایران جای ابهام برای دخالت دشمنان در اغتشاشات اخیر باقی نمی‌گذارد، بیان کرد: وندی شرمن در جلسه با شرکت‌های فن‌آوری تأکید می‌کند که به اغتشاشگران ابزار ارتباطی خواهند داد.    

امام جمعه خرمدره اذعان کرد: کشورهای اروپایی در حالی که در اوج اغتشاشات شهروندان خود را در ایران نگه داشته بودند، هم زمان با فروکش کردن اغتشاشات، نسبت به فراخوانی شهروندان خود اقدام کرده و به زغم باطل خود تلاش دارند، با ایجاد جو روانی آتش اغتشاشات را شعله ور سازند.  

وی با اشاره به بزرگنمایی در بازتاب رسانه‌ای در کنار حضور فیزیکی برخی اتباع بیگانه در اغتشاشات و بازداشت برخی اتباغ خارجی مانند برخی فرانسوی‌ها ، گفت: تلاش و برنامه‌ریزی برای اعمال تحریم‌های جدید، اختلال در صدور ویزا برای ایرانیان توسط سفارتخانه‌های اروپایی در ایران که بعضاً محل حمایت برخی از آشوبگران هستند بخشی دیگر از این ماجرا است. تعلل و تاخیر عمدی، شبه‌عمدی در حفاظت از سفارتخانه‌های ایران در اروپا نیز جزیی از همراهی شیطنت‌آمیز اروپایی‌ها برعلیه منافع ایران است. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تبیین نقش فضای مجازی در اغتشاشات؛ عنوان کرد: ناتوی فرهنگی و متزلزل کردن عقاید دینی در فضای مجازی کاملاً روشن و مبرهن بوده و خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر عملکرد فرزندان خود داشته باشند. ترویج خشونت و عادی سازی آن، ترویج بی‌حیایی و بی‌بند و باری به نام آزادی و حتی زیر سؤال بردن توحید حقیقی از پیامدهای تلخ فعالیت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی است.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی و بازی‌های کامپیوتری‌ عنوان کرد: به جرأت می‌توان گفت، فضای مجازی و بازی‌های کامپیوتری ابزار جنگ با فرهنگ ایرانی اسلامی است.    

امام جمعه خرمده بیان کرد: تخریب چهره روحانیت در فضای مجازی نه یک مبارزه با یک صنف که بلکه با هدف تخریب مبانی دینی و فرهنگی صورت می‌گیرد.  

وی با تأکید بر پرهیز از ایده‌پردازی‌های ناشیانه درباره مسائل فرهنگی؛ گفت: هر گونه ایده‌پردازی در مسائل فرهنگی از جمله امر به معروف و نهی از منکر تبعات خاص خود را داشته و بر این اساس اعلام نظر خاص یکی از مسئولان ارشد (وزیر میراث فرهنگی و گردشگری) با وجود عذرخواهی ضمنی، مایه تأسف است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تأکید بر برنامه‌های جوان‌سازی جمعیت اذعان کرد: اغتشاشات و آشوب‌های اخیر، ضرورت حداکثری برنامه‌ریزی جمعیتی دقیق و توجه به شهرهای مرزی را اثبات می‌کند، با این حال باید مسئولان بیدار باشند.

وی با اشاره به حمایت یا سکوت برخی خواص در برابر اغتشاشات اخیر عنوان کرد: مردم انقلابی و بصیر ایران، همراهی با آشوبگران و یا سکوت در برابر آن‌ها به عنوان لکه ننگ در تاریخ ثبت شده و مردم هشوار ایران چنین خیانت‌هایی را فراموش نخواهند کرد. خواص بی‌بصیرت باید بدانند که با این ترفند قادر به کسب رأی مردم انقلابی در آینده نخواهند شد.   

امام جمعه خرمدره با اشاره به شنبه 23 مهر 18 ربیع الاول، سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی(ره)، چهارمین شهید محراب خاطر نشان کرد: نماز جمعه سنگر مهم دفاع از دین و نظام جمهوری اسلامی است و تلاش دشمن برای خلوت کردن نمازهای جمعه و خالی کردن آن از محتوا و غیر سیاسی کردن و سکولاریزاسیون آن بر همین اساس است؛ مردم عزیز باید به این نشانه‌ها توجه جدی داشته باشند.    

وی با تبریک 24 مهر، روز عقیدتی سیاسی ارتش و تبیین جایگاه این نهاد مهم گفت: وجه تمایز اصلی نیروهای مسلح ایران از جمله ارتش، معنویت و جندالله بودن است و این معنویت محصول حضور نهاد عقیدتی سیاسی در ارتش است.   

حجت‌الاسلام زاهدای‌پور با تبریک سه شنبه 26 مهر، روز تربیت بدنی و ورزش تصریح کرد: ورزش در ایران یکی از مهم‌ترین نمادهای تبلیغ و تعظیم ارزش‌ها و هنجارهای دینی بوده و این رویه باید به صورت ساختاری تبیین و ترویج شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر