logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۸۱۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان؛

وحدت نیاز امروز جامعه است/لزوم توجه ویژه به ورزش و تربیت بدنی شهرستان ماهنشان

وحدت-نیاز-امروز-جامعه-است-لزوم-توجه-ویژه-به-ورزش-و-تربیت-بدنی-شهرستان-ماهنشان
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه از جمله معجزات پیامبر اکرم(ص) ایجاد وحدت در بین اعرابی بود که با همدیگر هم گرایی نداشتند، گفت: ما امروز بیش از گذشته به وحدت و اتحاد نیاز داریم چراکه ایجاد شکاف تنها راه موفقیت دشمن در جامعه است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان ضمن تبریک میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق و گرامیداشت روز اخلاق و مهرورزی، اظهار داشت: وظیفه اصلی پیامبر، اصلاح اخلاق جامعه بود بنابراین باید در جامعه اخلاق نبوی را معرفی و اجرا نماییم.

وی با بیان اینکه از جمله معجزات پیامبر اکرم(ص) ایجاد وحدت در بین اعرابی که با همدیگر هم گرایی نداشتند، افزود: ما امروز بیش از گذشته به وحدت و اتحاد نیاز داریم ایجاد شکاف تنها راه موفقیت دشمن است، رسول مکرم اسلام مهمترین نقطه اتحاد ایجاد وحدت است بنابراین دنیای اسلام می تواند در این نقطه به هم پیوند بخورد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران کنگره شهدای ورزشکار گفت: مقام معظم رهبری از ورزشکارانی که پایبند به اخلاق و نظام و دیانت هستند را ستودند و لزوم همراه کردن پیروزی فنی در میدان با پیروزی ارزشی را بیان کردند. تحریم‌های ورزشی بعد از جنگ اکراین موجب رنگ باختن ادعاهای مستکبران و دنباله روهای آنها؛ درباره دخالت ندادن سیاست در ورزش را دانستند و در نهایت توصیه ورزشکاران به حفظ آبروی خود و ملت ایران و کشور و محافظت از فرهنگ اصیل اسلامی در میادین ورزشی را خواستار شدند.

وی خاطر نشان کرد: اغتشاشات اخیر در برخی شهر‌ها از طرف دشمنان به پروژه تبدیل شده و بعضی ها در پی کمرنگ جلوه دادن نقش دشمن هستند و تماماً به عوامل داخلی نسبت می دهند در حالی که کاملاً اشتباه می کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه طرح اغتشاشات اخیر ۴ ماه قبل در واشنگتن انجام گرفته، بیان کرد: حمایت دسته جمعی و منسجم و سریع از اغتشاشات، دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، گشودن پرونده حقوق بشر، خروج از توافق هسته‌ای، از جمله شواهد و مستندهای روشن برای اثبات نقش واشنگتن و دشمنان در اغتشاشات اخیر می باشد.

وی گفت: اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی وزیران دولت سیزدهم از سوی وزارت خزانه داری آمریکا نیز عملاً حلقه دیگری از زنجیره اعمال فشار در راستای حمایت از اغتشاشات است. تحریم‌های اخیر که بهانه به اصطلاح سرکوب اعتراض کنندگان انجام گرفته؛ نشان می دهد که در غرب به ویژه آمریکا از کوچکترین روزنه برای مداخله در امور داخلی کشورمان و ایجاد شکاف در میان ملت ایران که وجه دیگری از تداوم پیگیری سیاست فشار حداکثری برای گرفتن امتیازات بیشتر است کاملا نمود دارد.

به گفته وی، تاخیر و تعلل عمدی و شبه عمدی در محافظت از سفارتخانه های ایران در اروپا نیز جزئی از همراهی شیطنت‌آمیز اروپا‌ای ها بر علیه منافع ایران است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو بیست و چهارم تا سیم مهرماه هفته پیوند اولیا و مربیان ضمن گرامیداشت این هفته، گفت: نسل صالح و سالم به طور مشخص با دو رکن تربیت یعنی "خانواده "و" نظام آموزشی" کارآمد محقق می گردد در "خانه "و "مدرسه" اگر به طور شایسته متعهدانه و هماهنگ در عرصه تربیت فرزندان تلاش نمایند قطعاً امر مهم تامین نسلی که تضمین کننده بقای مادی و معنوی جامعه ایرانی است، محقق می شود.

وی به یکشنبه ۲۴ مهر سالروز سال تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره و اذعان کرد: این سازمان به دستور حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در سال ۱۳۵۸ شکل گرفت که برکات ان تربیت نیروهای متعهد، آگاه ،بصیر و ولایت‌مدار و دشمن شناس می باشد و الحمدلله ارتش ایران ارتشی متعهد، متخصص، آگاه ،بصیر و ولایت‌مدار می باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به روز جهانی ریشه کنی فقر بیان کرد: فقر بلائی است که تمام ارکان جامعه و خانواده را هدف می‌گیرد با ریشه کنی آن می‌توان به تقویت مادی و معنوی جامعه کمک کرد در جامعه ای که پتانسیل های فراوان دارد نباید فقرد باشد و فقر موجود در جامعه نشانه زیاده‌خواهی‌ها برخی افراد فرصت طلب می باشد که باید اهتمام جدی در این مورد انجام گیرد.

وی در پایان با اشاره به بیست و ششم مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش عنوان کرد: سرمایه گذاری در این حیطه باعث سلامت روح و روان جامعه می شود.

امام جمعه ماهنشان همچنین از بی توجهی مسئولان به ورزش و تربیت بدنی شهرستان ماهنشان گلایه نمود و از مسئولان استانی خواست تا توجه ویژه به ورزش و تربیت بدنی شهرستان داشته باشند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر