logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۸۱۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

۳۵۰ هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت کلزا رفت/ کشت در طارم ادامه دارد

۳۵۰-هکتار-از-اراضی-استان-زنجان-زیر-کشت-کلزا-رفت-کشت-در-طارم-ادامه-دارد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به کشت کلزا در استان زنجان گفت: تا حال حاضر ۳۵۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول کلزا رفته و کشت همچنان در شهرستان طارم ادامه دارد.

سعید ناصر‌وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر تمامی نهاده‌های مورد نیاز کشت کلزا از جمله کود و بذر در استان زنجان تامین شده و کشاورزان زنجانی تاکنون موفق به کشت ۳۵۰ هکتار کلزا در مناطق مختلف استان شدند.

وی با تاکید بر اهمیت کشت و آبیاری به موقع کلزا به عنوان مهم‌ترین عامل موثر در کمیت و کیفیت محصول تولیدی افزود: کلزا در مناطق مختلف استان زنجان باید تا اواخر شهریور ماه کشت و آبیاری شده باشد ولی در شهرستان طارم تا اواخر آبان ماه فرصت کشت وجود دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کلزا محصول مدیریت پذیری بوده و عملکرد آن وابسته به مدیریت مزرعه است، گفت: مدیریت درست در مزرعه در افزایش میزان عملکرد محصول موثر است.

وی رمز موفقیت در حصول عملکرد بالا در مزارع کلزا را رعایت اصول به‌زراعی و کشت و آبیاری به موقع عنوان کرد افزود: مزارع کلزاکارانی که امسال در استان زنجان عملکردهای بالایی داشته اند با تامین به موقع بذر مورد نیاز و کشت و آبیاری به موقع، از خسارت سرمازدگی و حمله پرندگان در امان بوده است.

ناصر‌وفایی با اشاره به ارائه مشاوره و نظارت مستمر کارشناسان در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت کلزا در استان زنجان تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی با بازدیدهای مستمر مشاوره‌های لازم را به کشاورزان ارائه می‌کنند.

وی عنوان کرد: سالانه دانه های روغنی تولید شده توسط اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به صورت تضمینی و با نرخ دولتی خریداری و به کارخانه های روغنی کشی ارسال می شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر