logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۸۰۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

۳۰ درصد زیتون طارم خرید تضمینی می‌شود/ زیتون در لیست کالاهای اساسی قرار می‌گیرد

۳۰-درصد-زیتون-طارم-خرید-تضمینی-می‌شود-زیتون-در-لیست-کالاهای-اساسی-قرار-می‌گیرد
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال سال آور زیتون بوده و درصد تولید محصول بالا است، گفت: در راستای تعادل‌سازی قیمت‌ها ۳۰ درصد زیتون طارم توسط جهاد کشاورزی خرید تضمینی می‌شود.

به گزارش موج رسا; مصطفی طاهری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در روز‌های گذشته جلساتی با وزیر و معاونان وزیر در خصوص واردات روغن زیتون با تعرفه بالا برگزار شد تا همین تعرفه بالا مانع واردات روغن زیتون به کشور شود و در مقابل آن صادرات روغن زیتون تسهیل شود.

وی با بیان اینکه به جمع‌بندی خوبی رسیدیم افزود: از هفته پیش رو ۳۰ درصد زیتون تولیدی شهرستان طارم که تقریبا معادل با ۳۰ هزار تن خواهد بود توسط جهاد کشاورزی استان خرید تضمینی خواهد شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خرید تضمینی زیتون ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان خواهد بود، با این حال خبر خوب به کشاورزان طارمی این است که زیتون جزو کالاهای اساسی همانند گندم در نظر گرفته خواهد شد و نگاه ویژه به زیتون خواهد شد.

در سال زراعی جاری با توجه به شرایط آب‌و هوایی که در کشور حاکم بود رکورد تولید زیتون در سطح کشور شکسته شده به طوری که میزان تولید زیتون امسال در سطح کشور به ۲۵۰ درصد افزایش خواهد یافت./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر