logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۸۰۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

محصولات صادراتی آبزی‌پروری از زنجان هیچ گونه برگشتی ندارند

محصولات-صادراتی-آبزی‌پروری-از-زنجان-هیچ-گونه-برگشتی-ندارند
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: محصولات تولیدی آبزی پروری در استان زنجان دارای بالاترین کیفیت هستند و به کشور‌های همجوار صادرات می‌شوند و علی‌رغم صادرات هیچ گونه برگشتی ندارند.

محمد باقر حاج کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن تبریک هفته دامپزشکی با بیان اینکه در استان زنجان اغلب خدمات دامپزشکی به رایگان انجام می‌شود، اظهار داشت: جمعیت دامی استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس است که بهداشت آن بر عهده دامپزشکی است بر این اساس از دامداران درخواست می‌شود تا با اکیپ‌های دامپزشکی که در زمان‌بندی‌های مختلف برای بررسی سلامت دام مراجعه می‌کنند همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در صنعت طیور است و سالانه قریب به ۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری استان انجام می‌شود، گفت: پنج کشتارگاه صنعتی استان وظیفه کشتار را بر عهده دارد و نظارت بر این واحد‌ها نیز بر عهده دامپزشکی است.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه فراوده‌های پروتئینی جزو فراورده‌هایی هستند که فسادپذیرند، عنوان کرد: توصیه عمومی این است تا از فراورده‌های دارای تاریخ تولید و مصرف استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌هایی که همواره مورد نظارت دامپزشکی قرار دارد بحث آبزی پروری است، تصریح کرد: در استان ۷۰۰ واحد آبزی ‌پروری وجود دارد که خوشبختانه به لحاظ بهداشتی مشکلی ندارند با این حال محصولات تولیدی آبزی پروری در استان زنجان دارای بالاترین کیفیت هستند و به کشور‌های همجوار صادرات می‌شوند و علی‌رغم صادرات هیچ گونه برگشتی ندارند.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه گاها نمونه‌های آزمایشگاهی در راستای دفت بیشتر به استان‌های همجوار همچون قزوین ارسال می‌شود، بیان کرد: محصولات صنعتی تولیدی حساسیت بالایی دارند که باید توسط، دامپزشکی سنجیده و مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به طرح پلاک‌گذاری دام‌های سبک و سنگین گفت: داشتن بانک اطلاعاتی دقیق برای آمارگیری به منظور برنامه‌ریزی جهت واکسیناسیون، امور تشخیص و درمان، اصلاح نژاد دام، میزان تولید گوشت قرمز و شیرخام و جلوگیری از قاچاق دام انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: صدور گواهی حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای برای تردد دام‌های زنده اعم از گاو و گوساله، گاومیش، گوسفند و بره، بز و بزغاله و اسب فقط به شرط داشتن پلاک انجام می شود.

حاج‌کاظمی با اشاره به اینکه براساس ضوابط و مقررات موجود دام‌های فاقد پلاک، حتی در محل نگهداری آنها نیز قاچاق محسوب می‌شود، تاکید کرد: دامداران این مهم را جدی گرفته و جهت دریافت هرگونه خدمات از جمله امور مربوط بهداشتی دامپزشکی و بیمه دام هرچه سریعتر برای انجام پلاک گذاری دام های خود اقدام کنند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر