logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۸۰۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

لزوم حضور بانوان در صحنه برای دفاع از عفت زن ایرانی

لزوم-حضور-بانوان-در-صحنه-برای-دفاع-از-عفت-زن-ایرانی
امام جمعه زنجان گفت: توصیه می کنم بانوان، آموزش و پرورش، دانشگاهی ها، خواهران بسیجی، گردان های کوثر ، حوزه های علمیه خواهران ، بانوانی که جلسات بانوانی دارند دور هم جمع شوند و همانگونه که زنجان در انقلاب اولین راهپیمایی مخصوص بانوان را ثبت کردند این بار هم برای عفت زن ایرانی  وارد صحنه شوند.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان با اشاره دشمنی دشمنان و اینکه دشمنان دلسوز مردم ایران نیستند، اظهار کرد: تمامی مردم به واسطه ایرانی بودن و هم نوع بودن از فوت مهسا امینی ناراحت شدند و رهبری این نکته را در بیانات خود فرمودند.

وی با بیان اینکه مجلس سنای آمریکا در ارتباط با این واقعه همدری کرده در صورتی که در کشور فرانسه بارها اغتشاش شد، اما رییس جمهور آمریکا سکوت کرد، ابراز کرد: این جای تعجب دارد که حقوق بشر نیز همدری خود را به ویژه با بانوان ایرانی اعلام کرده است.
امام جمعه زنجان با اشاره به هفته فراجا، عنوان کرد: باید از پلیس تشکر کرد چرا که نظم و امنیت کشور به برکت حضور مقتدرانه پلیس است.
وی با اشاره به بیانات رهبری در دانشگاه افسری، خاطر نشان کرد: رهبری فرمودند: در این وقایع اخیر به سه گروه نیروی انتظامی، بسیج و مردم ظلم شدکه در برابر حوادث مظلوم واقع شدند و اما با اقتدار ایستادگی کردند.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان از این اغتشاشات حمایت می کردند و ادعا می کنند که عومل خارجی دست نداشته است، افزود: فوت مهسا امینی یک بهانه برای دشمنان بود.
امام جمعه زنجان با اشاره به لزوم احترام به قوانین کشور، ابراز کرد: احترام به قانون مملکت امری مهم بوده و توصیه می کنم بانوان، آموزش و پرورش، دانشگاهی ها، خواهران بسیجی، گردان های کوثر ، حوزه های علمیه خواهران ، بانوانی که جلسات بانوانی دارند دور هم جمع شوند و همانگونه که زنجان در انقلاب اولین راهپیمایی مخصوص بانوان را ثبت کردند این بار هم برای عفت زن ایرانی  وارد صحنه شوند.
وی با اشاره به هفته وحدت، ادامه داد: دشمنان همیشه برای عرض اندام دنبال بهانه ها و تفرقه افکنی بین شعیه و سنی هستند.
وی با بیان اکثر مورخین اهل سنت و تعدادی از مورخین شعیه، ولادت پیامبر را 12 ربیع الاول و برخی دیگر 17 ربیع الاول می دانند، اضافه کرد: بر این اساس دشمن این موضوع را نقطه اختلاف قرار داده  است و در  این خصوص معمار کبیر انقلاب اسلامی با نامگذاری هفته وحدت در واقع  دشمن را خلع سلاح کردند.
امام جمعه زنجان همچنین به ازدواج پیامبر با حضرت خدیجه اشاره کرد و تصریح کرد: ازدواج امری مبارک بوده هر چند افراد گاهی بهانه هایی برای انجام این کار بیان می کنند اما بنا به فرمود پیامبر اکرم هیچ قرارداد، هیچ پیمان و هیچ بنایی نزد پروردگار محبوب تر از امر ازدواج نیست.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر