logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۸۰۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
استاندار زنجان؛

مقاومت مردم ایران در برابر نظام سلطه ضربه‌ها را بیشتر کرد/ تلاش نظام؛ شنیدن اعتراضات است

مقاومت-مردم-ایران-در-برابر-نظام-سلطه-ضربه‌ها-را-بیشتر-کرد-تلاش-نظام؛-شنیدن-اعتراضات-است-
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در طول چهار دهه گذشته هر زمان مقاومت در برابر نظام سلطه بوده، ضربه‌ای که خورده‌ایم بیشتر بوده است گفت: در اغتشاشات از پیش برنامه‌ریزی شده نظام سلطه، مردم تشخیص دادند که در کجا نباید قرار گیرند.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه کارگروه اجتماعی استان زنجان اظهار داشت: وقتی در خصوص اتفاقات رخ داده در کشور تحلیل انجام می‌دهیم، اگر قرار باشد تمام پارامتر‌های حاکم را در تحلیل‌های خودمان در نظر نگیریم قطعا مسیر بی‌راهه‌ای خواهیم رفت. در ارتباط با اتفاقات اخیر باید پارامتر‌های بیرونی و درونی از جمله اقتصاد، فرهنگ و سیاست در نظر گرفته شود.

وی افزود: چیزی که برای بنده جای تعجب دارد این است که برخی وقت‌ها اصلی‌ترین پارامتر‌ها که دخالت نظام سلطه در مسیر حرک نظام جمهوری اسلامی است در نظر گرفته نمی‌شود، اما یکی از اصلی‌ترین شعار‌های انقلاب اسلامی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است که هم استقلال و هم آزادی به نوعی در تقابل با نظام سلطه قرار دارد.

 استاندار زنجان گفت: انقلاب اسلامی شکل گرفت تا از سلطه نظام سلطه خارج شود.۴۳ سال است تمام اتفاقات کشور تحت تاثیر دشمنی نظام سلطه قرار می‌گیرد از جنگ تحمیلی تا اتفاقات سال ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ و نمی توان منکر این بود.

وی با اشاره به اینکه در طول چهار دهه گذشته هر زمان مقاومت در برابر نظام سلطه بوده، ضربه‌ای که خورده‌ایم بیشتر بوده است اذعان کرد: این ضربه می‌توانست انفجار و یا هر اتفاق دیگر همانند انگشت گذاشتن بر روی زخمی مانند زخم اخیر باشد که می توان اسم آن را بی‌تدبیری گذاشت که شکل گرفت.

افشارچی بیان کرد: چیزی که برای بنده اهمیت دارد این است زمانی که چنین مسئله‌ای پیش می‌آید و پارامتر فشار نظام سلطه را می‌بینم که علت آن نیز کاملا مشخص است، باید ما تشخیص دهیم در کجا باید بایستیم. در حوادثی مانند حادثه اخیر نظام سلطه‌ای وجود دارد که تمام قد با ابزار‌هایی همانند ابزار‌های رسانه‌ای، ماهواره‌ای در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده است. بنابراین اصلی‌ترین کار این است که تشخیص داد نباید کجا با‌ایستیم باید تحلیل ما نسبت به مسئله درست باشد و باید مرز مشخص شود. بنابراین نباید در کنار شبکه‌ای قرار گرفت که خود هیچ علم و اطلاعاتی حتی در خصوص نحوه نوشتن تجمع ندارد ایستاد.

وی گفت: از زمستان سال گذشته تا تیرماه امسال هفته‌ای دو تجمع در مقابل استانداری بوده است از تجمع معلمان در مکان دیگر تا تجمع بازنشتگان در مقابل استانداری که بعضا به ۲۵۰ نفر نیز رسید. شعار‌هایی داده شد و حتی بنده را خطاب قرار دادند، حتی شعار‌هایی به رئیس جمهور نیز داده شد، این افراد گاها با تمام عصبانیت به مجموعه استانداری هدایت شدند و بنده با این افراد صحبت کرده و تلاش کردم تا آرامشان کنم تا حد ممکن قول گشایش در امور مورد اعتراضی را دادم، در یک مثال فردای تجمعات اعتراضی بازنشستگان در مقابل استانداری زنجان؛ به تهران رفتم و با مدیر کل تامین اجتماعی دیدار داشتم، بنابراین ما به اعتراضات گوش می کنیم و توجه داریم.

استاندار زنجان تاکید کرد: باید به علت رخداد اتفاق اخیر دقیق شد، چراکه این مسئله برنامه داشت و با برنامه پیش رفت، نظام سلطه پشت این برنامه بود. اما این سوال مطرح است که از خشونت چه کسی منفعت می‌برد و چه منفعتی پشت سیستم نظامی کشور است؟ یقینا هیچ. باید به مسائل دقیق شد و بر روی آن فکر کرد. اتفاقات اخیر نکات مهمی دارد که باید به آن دقیق شد.

وی با اشاره به اینکه در دو شب گذشته با اینکه فحش‌های رکیکی داده شد تا کوی دانشگاه دومی همانند ۱۸ تیر ۷۸ ایجاد شود، گفت: اما شرح صدر سیستم طوری بود که اتفاقی رخ نداد. در چند روز گذشته دانشجویان در دانشگاه‌ها شعار دادند اما اتفاقی رخ نداد. تمام تلاش نظام این است که اعتراضات را بشوند سیستم در حال یادگیری است تا اگر وقتی اتفاقی همانند ۷۸ رخ داد نمونه دومی رخ ندهد بنابراین سیستم یادگیرنده است.

افشارچی با اشاره به اینکه رسانه دست کسی است که منتقد را گرفته و اره می‌کند، افزود: مرز باید مشخص شود. با این حال از مردم تشکر می کنم چراکه می‌دانند کجا را باید انتخاب کنند و در کجا قرار گیرند. از رسانه‌های استان تشکر می‌کنم که در آتش اختلاف و خشونت ندمیدند. مردم اغتشاشات را محکوم کردند و در کنار کسی که نباید قرار گیرند نایستادند.

وی اذعان کرد: ما تلاش می‌کنیم لایه‌های کف میدان را شناسایی کنیم تا گره گشایی انجام دهیم. یک سال است که من در این سمت قرار دارم حداقل سه مسئله که سال‌های سال در زنجان بود حل شده بنابراین ما به سمت حل معضلات و مسائل بزرگتر پیش رفته‌ایم.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید مشکلات لایه پایین و لایه‌ای که در کف اغتشاش کرد را ببینیم، عنوان کرد: یک لایه بالاتر نیز لایه گفت‌وگو پذیر است باید با این لایه‌ها نیز با استفاده از لایه‌های میانی جامعه باید گفت‌وگو کرد که البته این اتفاق در اسرع وقت رخ خواهد داد.

وی گفت: جمهوری اسلامی نتیجه خون هزاران هزار شهید است که به خاطر استقلال این مملکت ریخته شده تا در برابر پرچم نظام سلطه قرار نگیریم و گاو شیرده برای غرب نباشیم.

افشارچی همچنین در پاسخ به اظهارات شاهین فر، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص جابه‌جایی اهالی کوی فلسطین اذعان کرد: با جابه جایی اهالی کوی فلسطین به محلی دیگر، این منطقه در اختیار راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت و سود دراز مدتی را در اختیار این ارگان قرار خواهد داد. بنابراین ۲۴ میلیارد تومان مبلغ چندانی در مقابل پروژه‌هایی که راه و شهرسازی انجام می‌دهد نیست، با این حال رئیس جمهور دستور جابه جایی داده و باید دستور ایشان اجرا شده و به نتیجه برسد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر