logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۸۰۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

استان زنجان در دومین سال متوالی میزبان طرح جهش تولید در دیمزار‌ها می‌شود/ بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت گندم می‌رود

استان-زنجان-در-دومین-سال-متوالی-میزبان-طرح-جهش-تولید-در-دیمزار‌ها-می‌شود-بیش-از-۳۰۰-هزار-هکتار-از-اراضی-استان-زنجان-زیر-کشت-گندم-می‌رود
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزار‌ها امسال به صورت دو سال متوالی در سطحی بالغ بر ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان انجام خواهد شد، گفت: یکی از مهمترین اهداف طرح جهش تولید در دیمزار‌ها افزایش بهره‌وری در واحد سطح خواهد بود.

اکبر طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: عمده محصول زیر کشت زراعی استان زنجان گندم بوده و از اهمیت خاصی برای دولت و کشاورزان برخوردار است. با این حال سالانه سطحی معادل با ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم دیم و ۱۸ هزارو ۵۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی می‌رود.

وی افزود: پیش‌بینی این است تا اگر مشکل خاصی به لحاظ اقلیمی و تنش‌های محیطی ایجاد نشود بیش از ۳۵۰ هزار تن گندم در سال زراعی پیش رو در استان تولید شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه برای شروع سال زراعی جدید با بهره‌وری بالا، اقدامات لازم از یک ماه گذشته آغاز شده است، گفت: مهمترین اقدام برای روز‌های قبل از کشت؛ اقدامات ترویجی است تا کشاورزان برای رعایت استاندارد‌های کشت در سال زراعی جدید، آمادگی لازم را با پیش زمینه علمی داشته باشند.

وی عنوان کرد: بذور گواهی شده به میزان کافی در شرکت‌های بذری استان وجود دارد و کشاورزان می‌توانند از این بذور استفاده کنند، با این وجود با توجه به اینکه کیفیت بذر‌های تولیدی بالا است استقبال خوبی از طریق کشاورزان وجود دارد، گفتنی است نهاده‌های لازم نیز تامین شده و مشکل خاصی در این راستا نیست.

طیبی در ادامه با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزار‌ها امسال در دومین سال متوالی در سطحی بالغ بر ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان انجام خواهد شد، گفت: یکی از مهمترین اهداف طرح جهش تولید در دیمزار‌ها افزایش بهره‌وری در ؛واحد سطح خواهد شد.

وی اذعان کرد: این اراضی زیر کشت محصولات مختلف از جمله گندم، جو، حبوبات، گیاهان علوفه‌ای، نباتات، دانه‌های روغنی مخصوصا گلرنگ خواهد شد و حمایت‌های ویژه از کشاورزان در بحث بیمه، نهاده‌ها و سایر اقدامات ترویجی انجام خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر