logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۸۰۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان؛

خط انتقال آب به اراضی پایاب از سد کینه‌ورس در حال اصلاح و ترمیم است

خط-انتقال-آب-به-اراضی-پایاب-از-سد-کینه‌ورس-در-حال-اصلاح-و-ترمیم-است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شبکه انتقال آب به اراضی پایاب از سد کینه‌ورس در حال اصلاح و ترمیم خسارات رخ داده است، گفت: اجرای عملیات لوله گذاری و ایجاد شبکه انتقال آب سد کینه ورس به هزارو ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه انجام خواهد شد.

روح‌الله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه یکی اهداف احداث سد کینه ورس تامین کمبود آب بخشی از اراضی کشاورزی ابهر و خرمدره است، اظهار داشت: اجرای عملیات لوله گذاری و ایجاد شبکه انتقال آب سد کینه ورس به هزارو ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از سال ۸۹ آغاز شده و در سال ۹۴ با پیشرفت بیش از ۹۰ رسید افزود: در حال حاضر بخشی از این پروژه به اتمام رسیده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شبکه انتقال آب به اراضی پایاب از سد کینه‌ورس در حال اصلاح و ترمیم خسارات رخ داده است، گفت: حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی غیر پایاب تا شروع سال جدید به شبکه متصل خواهد شد تا با تخصیص آب از طریق آب منطقه‌ای این مناطق نیز بهره‌مند از آب شوند.

وی عنوان کرد: مابقی اراضی که پایاب چاه‌های سد هستند باید به شبکه متصل شوند تا در زمان کمبود از آب سد استفاده کنند.

حسنی با اشاره به اینکه مشکل کم‌آبی در سال‌های اخیر سبب شده تا مشکلاتی برای کشاورزان مناطق مختلف استان ایجاد شود اذعان کرد: تقریبا تمام مناطق استان در گیر معضل کم‌آبی است و تلاش این است تا با هدایت کشاورزان به سمت کشت محصولات با نیاز آبی کم اندکی از مشکلات کاهش یابد./ب

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ ]
سلام
فرم ارسال نظر