logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۸۰۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره؛

اغتشاشات و آشوب‌های اخیر مصداق جنگ روانی علیه ارزش‌ها و باورهای الهی و انسانی است/ ایران اسلامی در ارتباط با منافع و مصالح کشور، هیچ گونه مصالحه‌ای را جایز نمی‌داند

اغتشاشات-و-آشوب‌های-اخیر-مصداق-جنگ-روانی-علیه-ارزش‌ها-و-باورهای-الهی-و-انسانی-است-ایران-اسلامی-در-ارتباط-با-منافع-و-مصالح-کشور،-هیچ-گونه-مصالحه‌ای-را-جایز-نمی‌داند-
امام جمعه خرمدره گفت: اغتشاشات و آشوب‌های اخیر مصداق جنگ روانی علیه ارزش‌ها و باورهای الهی و انسانی است با روش‌‌های برآمده از تفکر داعشی بود که با حمایت دولت‌هایی صورت گرفت که به دنبال تجزیه ایران و چهار پاره کردن آن هستند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خرمدره ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: اغتشاشات و آشوب‌های اخیر مصداق جنگ روانی علیه ارزش‌ها و باورهای الهی و انسانی است که با روش‌‌های برآمده از تفکر داعشی بود که با حمایت دولت‌هایی صورت گرفت که به دنبال تجزیه ایران و چهار پاره کردن آن هستند.

وی افزود: دشمن در حالی فضای مجازی و شبکه‌های متعدد تلویزیونی ماهواره‌ای رایگان را برای ایران فراهم کرده که شبکه‌های تلویزیونی در آمریکا با هزینه‌های گزاف در اختیار شهروندان آمریکایی قرار می‌گیرد.

 امام جمعه خرمدره گفت: اصلی‌‌ترین عامل شکست فتنه و آشوب اخیر حضور با بصیرت و به موقع ملت انقلابی در کنار زحمات شبانه‌های نیروهای امنیتی با پشتوانه امدادهای الهی بود،.

وی عنوان کرد: تبیین روش‌های خنثی‌سازی آشوب‌ها و فتنه‌ها، تعمیق بخشیدن به فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای مختلف از قبیل کتاب‌های درسی، کمک درسی و فیلم‌ها و سریال‌ها و فضای مجازی سالم است.

 حجت‌الاسلام با اشاره به اینکه تعامل معاندانه برخی سلبریتی‌ها نشان داد که آن‌ها با مارهای طرفدار شهرت و شهوت هستند که در آستین تلویزیون و سینما پرورش یافته و امروز با نامردی تمام خنجر از پشت وارد می‌کنند، گفت: زمانی که به هر مناسبت مرتبط یا غیر مرتبط، به برخی‌ سلبریتی‌های نمک نشناس بها می‌دادیم، باید این اتفاقات را هم پیش‌بینی می‌کردیم.

 وی با بیان اینکه صدا و سیما باید در کنار استفاده از نیروهای متدین و انقلابی از سویی و پرهیز از شهرت دادن بیش از حد به افراد به صورت مطلق و عدم استفاده از سلبریتی‌ها در برنامه‌های غیر مرتبط مانند تحویل سال می‌‌تواند تا حد زیادی از تکرار اتفاقات تلخ امروز پیشگیری کند، خاطر نشان کرد: برنامه تحویل سال با حضور سلبریتی‌ها به یک برنامه غیر معنوی دور از انتظار جامعه دینی و حتی مبتذل تبدیل شده و بر اساس روایات و متون دینی شروع غلط یک رفتار می‌تواند در کل برنامه تأثیر داشته باشد.

امام جمعه خرمدره با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشگیری از تکرار آشوب‌ها و اغتشاشات، گفت: از قوه قضائیه انتظار می‌رود با محاکمه عادلانه و مجازات جدی سرکردگان اصلی آشوب‌های اخیر زمینه تکرار جرم و جری‌تر شدن را از بین ببرد؛ در عین حال کارهای اقناعی و فرهنگی از سوی دولت یک ضرورت جدی برای پیشگیری از وقایع این چنینی تلخ در آینده است.  

 وی با اشاره به اینکه نگرانی اصلی رهبر انقلاب، کار فرهنگی است، بیان کرد: با تبیین برخی وقایع خارج از کشور و لزوم توجه به این وقایع از سوی مردم انقلابی، توجه به وقایع داخلی و خارجی، جایگاه کشور را به خوبی نشان می‌دهد؛ سفر پلوسی به ارمنستان با هدف دوگانه ممانعت از اشغال ارمنستان توسط آذربایجان و ترکیه از سویی و ایجاد جای پا در ارمنستان و جلوگیری از نفوذ ایران از سوی دیگر، از موضوعاتی است و تحرکات مشترک ترکیه و رژیم صهیونیستی علیه ایران از مسائل مهمی است که درک آشوب‌های اخیر را نیز برای اهل بصیرت تسهیل می‌کند.  

 حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تقدیر از حملات موشکی قرارگاه حمزه سپاه به مواضع کومله و ضد انقلاب در اقلیم کردستان عراق گفت: حمله به مقر کومله و دیگر تجزیه طلبان فعال در آشوب‌های اخیر، نشان داد که ایران اسلامی در ارتباط با منافع و مصالح کشور، هیچ گونه مصالحه‌ای را جایز ندانسته و البته این نوع از جدیت، کشورهایی مانند آذربایجان را نیز به بازنگری در محاسبات وادار خواهد کرد.‌/ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر