logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۸۰۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان؛

کشاورزان نسبت به برداشت به موقع ذرت علوفه‌ای اقدام کنند

کشاورزان-نسبت-به-برداشت-به-موقع-ذرت-علوفه‌ای-اقدام-کنند
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزان هشدار‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌هایی که انجام می‌شود را دنبال کنند تا به موقع محصول ذرت علوفه‌ای را برداشت کرده و دچار ضرر و زیان نشوند.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از استان‌هایی است که کشت ذرت علوفه‌ای در آن در سطحی که نیاز علوفه‌ای را تامین کند انجام می‌شود، اظهار داشت: مهم‌ترین رقم ذرت علوفه‌ای که در استان مورد کشت قرار می‌گیرد رقم سینگل کراس است که سازگاری بالایی با محیط دارد.

وی با بیان اینکه برداشت این محصول از نیمه دوم شهریور ماه در استان به فراخور منطقه کشت در حال برداشت و در سایر مناطق تا نیمه مهر ماه ادامه دارد، افزود: در مناطق سردسیر که دما به یکباره روند نزولی طی می‌کند احتمال سرمازدگی محصول بالا می‌رود بنابراین توصیه می‌شود تا کشاورزان پیش‌بینی‌های هواشناسی را مد نظر قرار دهند و نسبت به برداشت به موقع محصول اقدام کنند تا دچار خسارت نشوند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امسال یک هزارو ۷۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته است، تصریح کرد: کشت ذرت علوفه‌ای مطابق با برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده و امسال میزان تولید ۷ درصد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: متوسط میزان برداشت ذرت علوفه‌ای در هر هکتار بین ۵۰ تا ۵۵ تن است که انتظار می‌رود میزان برداشت کل محصول در سطح استان به ۸۵ تا ۹۰ هزار تن برسد.

عامری تصریح کرد: بذر مورد نیاز ذرت علوفه‌ای توسط خود زارعان تامین می‌شود و کارشناسان جهاد کشاورزی توصیه‌های فنی لازم را انجام می‌دهند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر