logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۷۹۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی:

اغتشاشگران توسط ضد انقلاب به سلاح‌های گرم و سرد تجهیز شدند/ تخریب اموال عمومی در اغتشاشات اخیر توسط افراد سازمان یافته انجام شد

اغتشاشگران-توسط-ضد-انقلاب-به-سلاح‌های-گرم-و-سرد-تجهیز-شدند-تخریب-اموال-عمومی-در-اغتشاشات-اخیر-توسط-افراد-سازمان-یافته-انجام-شد-
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله آشوب‌های اخیر در کشور کاملا برنامه‌ریزی شده توسط ضد انقلاب و دشمنان پیش رفته و دشمنان اغتشاشگران را به سلاح‌های گرم و سرد تجهیز کرده و از آنان به عنوان لیدر استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه ما به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم به نمایندگی از طرف آنان مشکلاتی که مردم دارند و پیگیر هستند را ما نیز پیگیر باشیم، اظهار داشت: بخشی از اعتراضاتی که در ایام گذشته به برخی مسائل همچون گرانی‌ها انجام می‌شد به حق است اما این مسائل با ادبیات غلط اعلام می‌شد.

وی ادامه داد: در ابتدای امر که خانم امینی فوت شد ظاهر مسئله اعتراض به نحوه اجرای قانون مربوط به رعایت مسائل اجتماعی بود که مجری بخش از این قانون نیز نیروی انتظامی بود. برخی مطالب در قالب اعتراض توسط عده‌‌ای معدود اعلام شد اما بلافاصله پاسخ قاطع از طرف مسئولان ارائه شد. رئیس جمهور، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، دادستانی و تمامی مسئولان پیگیر موضوع شدند و اعلام کردند که نتایج را به مردم خواهند گفت آنان اعلام کردند در صورتی که قصوری از طریق شخصی رخ داده باشد قطعا برخورد شکل خواهد گرفت و این نشان از این موضوع دارد که مسئولان جمهوری اسلامی نسبت به اعتراضات توجه دارند و این گونه نیست که اعتراضات را نشنوند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: مسئله در ادامه از روال خارج شد، خیابان‌ها شلوغ شد، به جان و مال مردم تعرض شد، اموال عمومی به غارت و تخریب کشیده شد، شعار‌های ساختار شکنانه داده شد، کشته‌سازی در جامعه رخ داد که این امور نه کار معترضان بود و نه کار مردم عادی، بلکه توسط عده‌ای کاملا سازمان یافته شده هدایت می‌شد.

وی افزود: اگر مردم عادی اعتراض داشته باشند اعتراض خود را به هر نحو که مشخص است ارائه و ابراز می‌کنند؛ مردم نه هیچگاه همدیگر را خواهند کشت و نه به نیروی انتظامی حمله ور خواهند شد. بنابراین مسئله کاملا مشخص است که برنامه‌ریزی شده توسط ضد انقلاب و دشمنان پیش رفته است. دشمنان اغتشاشگران را به سلاح‌های گرم و سرد تجهیز کرده و از آنان به عنوان لیدر استفاده کرده‌اند و متاسفانه کشور را به آشوب کشیدند در نتیجه این اقدامات بود که مردم به صحنه آمدند و بعد از نماز جمعه از اقتدار نیروی انتظامی، قانون مداری حمایت کردند.

حجت‌الاسلام باقری عنوان کرد: چیزی که مد نظر ما قرار دارد و صحیح است این موضوع می‌باشد که باید قانون رعایت شود، هر شکل از هر رفتاری در جامعه باید به صورت قانونی انجام شود، پیگیری متخلف چه در لباس متخلف و چه در لباس خدمتگزار نظام در هر نهادی که باشد باید مسیر قانونی خود را سپری کند.

وی با بیان اینکه اعتراضات باید قانونی باشد اذعان کرد: اجرای قانون نیز خواسته به حق ما است و نمایندگان نیز انتظار دارند تا هر قانونی که در مجلس تصویب می‌شود اجرا شود بنابراین نباید به بهانه اینکه چند نفر اعتراض می‌کنند فرضا نیروی انتظامی و قانون را کنار بگذارند بلکه از عملکرد صحیح و خالصانه نیروی انتظامی باید حمایت کنند و اگر در برخی موارد تخلفاتی باشد برخورد کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اغتشاشات نشان داد این معدود افراد نه دنبال اعتراض هستند و نه چیز دیگر، گفت: طبق آخرین پیگیری‌ها تا این لحظه هیچ موردی مبنی بر ضرب و شتم خانم امینی در کار نبوده و چیزی احراز نشده است اما مسئله طرف مقابل کاملا احراز شده است، چادر از سر نوامیس مردم کشیده شده واقعیت دارد، مردم مظلوم و نوجوان مظلوم ما را با سلاح سرد و گرم کشته‌اند واقعیت دارد، حمله به نیروی انتظامی واقعیت دارد، غارت اموال عمومی و تخریب آن واقعیت دارد، اغتشاشگران امنیت را از بین بردند واقعیت دارد. آشوبگران برای تجزیه کشور و از بین بردن کشور تلاش کردند حقیقت دارد، شعار‌ها تلاش‌ها حرکت علیه جمهوری اسلامی واقعیت دارد و طبیعتا تکلیف ماموران قضایی و انتظامی برخورد بسیار بسیار جدی با اغتشاشگران است و حساب این‌ها از مردم و معترضان جدا است و ما به همه مردم قول می‌دهیم که اعتراضات و مطالبات آنان را پیگیر باشیم. به لطف خدا نیرو‌های مسلح، دستگاه قضا و قوه مجریه به جد پیگیر وظایف خود هستند.

وی تاکید کرد: دادستانی‌ها در کل کشور به صورت مستمر و پیوسته به وظایف خود عمل می‌کنند در هر جا هر موردی از، از بین بردن حقوق مردم بوده دادستانی‌ها ورود یافته‌اند و همه در اجرای قانون پای ثابت اجرای قانون هستند، اما ادبیات دستگاه قضا ایجاد هیاهو و خودنمایی نبوده چون تکلیف خود را میدانند و اجرای قانون را وظیفه‌ای میدانند که در قبال آن هیچ تقدیری را نمی‌خواهند.

حجت‌الاسلام باقری ادامه داد: هر جا نیروی انتظامی و یا ضابطین قضایی اقدامی را انجام می‌دهند بدون دستور قضایی نبوده و این نشان می‌دهد که دستگاه قضایی محکم پای کار است و در استان زنجان نیز شرایط به همین نحو است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر