logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۷۹۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل نظارت، سنجش و ارزشیابی نهضت سواد آموزی کشور:

وجود بیش از ۲ میلیون نفر فرد بی سواد در کشور/ سالانه ۱۵۰ هزار نفر بی سواد تحت تحت پوشش نهضت سواد آموزی قرار می‌گیرند

وجود-بیش-از-۲-میلیون-نفر-فرد-بی-سواد-در-کشور-سالانه-۱۵۰-هزار-نفر-بی-سواد-تحت-تحت-پوشش-نهضت-سواد-آموزی-قرار-می‌گیرند
مدیر کل نظارت، سنجش و ارزشیابی نهضت سواد آموزی کشور گفت: جامعه هدف سواد‌آموزی ۱۰ تا ۴۹ سال است و بر اساس سرشماری‌های رسمی کشور در حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بی سواد در کشور ایرانی و ۴۰۰ هزار نفر اتباع خارجی هستند.

به گزارش موج رسا; مهدی نامجو، مدیر کل نظارت، سنجش و ارزشیابی نهضت سواد آموزی کشور امروز در مراسم شکوفه‌ها که به مناسبت بازگشایی مدارس در مدرسه ابتدایی شهید چمران زنجان برگزار شد در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: جامعه هدف سواد‌آموزی ۱۰ تا ۴۹ سال است و بر اساس سرشماری‌های رسمی کشور در حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بی سواد در کشور ایرانی و ۴۰۰ هزار نفر اتباع خارجی هستند و در حالت کلی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سطح کشور بی سوادند. که از سال ۹۵ تعدادی از این افراد تحت پوشش رفته‌اند با این وجود اگر تعداد قبولی‌ها را کسر کنیم تعداد بی سوادان کمتر خواهد شد.

وی افزود: سالانه دوره سوادآموزی که برابر با سوم ابتدائی است هدف‌گذاری می شود و باید قریب به ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گیرد و امسال این پیش‌بینی محقق می‌شود.

مدیر کل نظارت، سنجش و ارزشیابی نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به اینکه ثبت نام ها همه ساله از شهریور و مرداد ماه آغاز می‌شود، گفت: امسال مقرر شده بود تا تغییراتی در نوع جذب معلمان و آموزش دهندگان ایجاد شود با این وجود کلاس‌ها از ابتدای مهر ماه به صورت حضوری آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: برای افرادی که سن بالایی دارند و قصد ادامه تحصیل ندارند دوره تحکیم در نظر گرفته شده است که هدف این دوره تعمیق یادگیری است.

نامجو با بیان اینکه نباید گفت در دوره کرونا آموزش و پروش نتوانست در جذب افراد بی سواد موفق عمل کند، ادامه داد: برخی خانواده‌ها با این تصور که بیماری کرونا زمان کوتاهی خواهد داشت و سریع از بین خواهد رفت مانع رفتن فرزندان به مدارس شدند، یا عده‌ای از افراد سواد و امکانات استفاده ازبستر‌های فضای مجازی را نداشتند و از آموزش جا ماندند. بنابراین به کار بردن این جمله که اموزش و پرورش نتوانست اقدامی انجام دهد درست نیست.

وی با تاکید بر اینکه دوران کرونا دوران سخت اموزش و پرورش دانش‌آموزان بود، گفت: هیچ چیزی جای اموزش حضوری را نخواهد گرفت چراکه اموزشی همچون آموزش مجازی مکمل آموزش حضوری است بنابراین در دوران کرونا به این نتیجه رسیدیم که کار تعلیم و تربیت کار آسانی نیست و کار تخصیصی است با این حال فاصله گرفتن از تعلیم و تربیت مطمئنا آسیب رسان خواهد بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر