logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۷۹۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

نگران گسل در شهرک ثمین ۲ نیستیم+فیلم

نگران-گسل-در-شهرک-ثمین-۲-نیستیم+فیلم
مدیر‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه شهرک ثمین ۲ که در شهر زنجان در حال طراحی است از حریم گسل خارج شده و در انتهای گسل قرار دارد گفت: در محدوده این شهرک نگرانی از بابت گسل نداریم.

مسعود بیات منش در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به اینکه زمانی که گسل‌ تعریف می‌شود، نشان از این ندارد که حتما همان جا زلزله‌ای رخ خواهد داد، اظهار داشت: گسل منشا زلزله است و بعد از وقوع زلزله شهر زنجان و روستاهای اطراف را در برخواهد گرفت و صرفا یک منطقه خاص را شامل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه گسل بسته به بزرگی و کوچکی دارای حریم ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر است، افزود: گسلی که شهرک ثمین بر روی آن واقع شده تنها دو سال است که شناسایی و حریم آن مشخص شده است با این حال در شهرهایی همانند تهران و تبریز گسل‌های بسیار خطرناک‌تری وجود دارند که برج بر روی آن ساخته شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان زنجان با بیان اینکه برای گسل‌ها ضوابطی نوشته شده است و نباید ساختمان‌های مهم همانند بیمارستان ‌و مدرسه ساخته شود، گفت: نباید خانه‌ها نیز بیشتر از پنج طبقه ساخته شود با این شرایط در شهرک ثمین نیز منازل چهار طبقه ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه‌ای در شهرک ثمین از گذشته ساخته شده بود، عنوان کرد: بعد از شناسایی گسل‌ها تصمیم بر این شد تا سطح مدرسه بیشتر و ارتفاع آن کم شود به عبارتی برای اطمینان بیشتر این امر انجام گرفت‌.

بیات‌منش با اشاره به شهرک ثمین دو که طراحی می‌شود از حریم گسل خارج شده و در انتهای گسل قرار دارد اذعان کرد: گسل دقیقا از وسط مسکن‌های مهری که در گذشته ساخته شده رد شده است.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر