logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۷۹۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

قاچاقچیان یک قدم جلوتر از منابع طبیعی

قاچاقچیان-یک-قدم-جلوتر-از-منابع-طبیعی-
مدیر‌کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری ۱۸۷ متر مکعب با ۲۸ مورد کشفیات چوب در استان انجام شده است، گفت: امسال میزان کشفیات ۱۴۰ درصد افزایش یافته است.

خلیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با بیان اینکه قطع درختان در دو حالت انجام می‌گیرد، اظهار داشت: قطع برخی درختان نیازمند اخذ مجوز از منابع طبیعی است و اگر بدون مجوز قطع انجام شود به منزله قاچاق محسوب می‌شود در حالت دوم نیز برخی درختان دیگر نیز وجود دارد که مردم بدون جواز می‌توانند اقدام به قطع درختان کنند اما برای حمل حتما باید دارای مجوز باشند.

وی افزود: ارزش بالای درخت و روند افزایش قیمت سبب شده تا در اکثر باغات درختانی که ممنوعه نیستند برش داده شده و مجوز انتقال دریافت کنند به عبارتی باید گفت همین ارزش بالای درخت سبب شده تا آمار قطع درختان بالاتر برود.

مدیر‌کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری ۱۸۷ متر مکعب با ۲۸ مورد کشفیات چوب در استان انجام شده است، گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۸۷ متر مکعب کشفیات انجام شده که امسال میزان کشفیات ۱۴۰ درصد افزایش نشان داده است.

وی عنوان کرد: در مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد نیز سال گذشته ۱۰ مورد کشفیات انجام شده بود که امسال کشفیات ۱۸۰ درصد افزایش یافته است و این امر نشان می‌دهد که گشت‌های یگان حفاظت بالا رفته و کنترل بیشتر شده است.

آقاجانلو گفت: یکی از علل افزایش کشفیات قاچاق چوب نیز افزایش قیمت چوب و افزایش برش و قاچاق آن است. با این وجود بیشتر کشفیات قاچاق زمانی اتفاق می‌افتد که چوب از استان زنجان به استان‌های دیگر در حال انتقال است.

زهرا بیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر