logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۷۹۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه موقت زنجان؛

اربعین حسینی یک حماسه جهانی است

اربعین-حسینی-یک-حماسه-جهانی-است-
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه اربعین حسینی یک حماسه جهانی است گفت: اربعین میعادگاه دلباختگان به مکتب عاشورا و مدرسه انسان‌ساز حسینی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن بیات ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و با اشاره به اینکه اربعین حسینی یک حماسه جهانی است اظهار داشت: اربعین میعادگاه دلباختگان به مکتب عاشورا و مدرسه انسان‌ساز حسینی است. با این حال وجود محبت اهل‌بیت به خصوص حسین بن علی‌(ع) در قلب‌های‌ ما یکی از موارد مومن بودن ما است.

وی با دعوت مردم و نمازگران به تقوای الهی و با اشاره به خطبه حضرت زین‌العابدین (ع)، افزود: تمام اعمال خیری که رخ می‌دهد درسایه تقوا اتفاق می‌افتد. با این وجود تقوای الهی بهترین توشه آخرت است و دنیا را آباد می‌کند.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه ملت ایران همواره در کنار سرور و سالار شهیدان بوده و مطرح است، گفت: امام حسین(ع) بزرگ‌ترین، والاترین و با ارزشترین سرمایه بعد از قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) اسلام را به دنیا معرفی کرد، گفت: حسین بن علی (ع) کسی بود که در مقابل پیامبر اکرم (ص) جان‌فشانی کرد و خود را سپر ایشان قرار داد و با تمام قدرت کنار آن حضرت جنگ می‌کرد.

حجت‌الاسلام بیات با بیان اینکه باید به دامن اهل‌بیت (ع) چنگ بزنیم، خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم از دنیا و آخرت خیری ببریم باید به ائمه توسل داشته باشیم، چراکه ما هستیم که محتاج آنانیم و ائمه به ما نیازی ندارند.

وی با اشاره به اینکه همه حساب‌گران و فرشتگان الهی همیشه در کنار ما هستند و اعمال ما را می‌نویسند بیان کرد: سرنوشت همه ما در گرو اعمال‌مان است، باید همواره در همه حال مراقب اعمال، رفتار و کردارمان باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر