logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۷۹۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

پیش‌بینی برداشت ۱۵۸ هزار تن سیب از سطح باغات بارور استان زنجان

پیش‌بینی-برداشت-۱۵۸-هزار-تن-سیب-از-سطح-باغات-بارور-استان-زنجان
معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان زنجان ۸ هزارو ۱۱۰ هکتار باغات بارور سیب وجود دارد گفت: پیش بینی می‌شود امسال میزان محصول تولیدی افزایش یافته و به ۱۵۸ هزار تن برسد.

حمید عطالر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: سالانه قریب به ۱۵۰ هزار تن سیب از سطح باغات استان برداشت می‌شود و این محصول رتبه دوم محصولات باغی را دارد با این حال کیفیت سیب تولیدی به دلیل شرایط اقلیمی مناسبی که در استان وجود دارد بالا و بازار پسندی بیشتری در راستای صادرات و تازه خوری دارد.

وی افزود: وجود سردخانه‌های نگهداری میوه در استان سبب شده تا حجمی از سیب با کیفیت تولیدی در این مکان‌ها نگهداری شده و در زمان‌های مقرر همچون ایام عید وارد بازار مصرف شود.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سطح باغات سیب غیر بارور در سطح استان ۱۴۰۰ هکتار است، گفت: سطح ۸ هزارو ۱۱۰ هکتار از باغات استان نیز بارور هستند و تولیدی به میزان ۱۴۷ هزارو ۷۳۸ تن دارند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح باغات بارور استان ۱۵۸ هزار تن سیب برداشت شود که نسبت به سال گذشته میزان آن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هدف افزایش تولید در واحد سطح مطرح است و عملکرد با استفاده از روش‌های اصلاحی باید افزایش یابد و تمرکز بر روی افزایش سطح باغات نیست، عنوان کرد: ارقام سیب موجود در استان بیشتر رد و گلدن هستند که علاوه بر بازار پسندی مقاومت بالایی نیز در مقابل آفات و بیماری‌ها دارند.

عطالر همچنین خاطر نشان کرد: امسال از سطح باغات هلو استان نیز ۱۷ هزارو ۷۴۰ تن محصول برداشت و علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجواز نیز ارسال شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر