logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۷۸۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان؛

صدور سند، راهی برای افزایش ارزش اقتصادی املاک روستایی است

صدور-سند،-راهی-برای-افزایش-ارزش-اقتصادی-املاک-روستایی-است
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه صدور سند، راهی برای افزایش ارزش اقتصادی املاک روستایی است گفت: ۵۰۰۰ جلد سند مالکیت برای املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر در یک سال گذشته صادر شد.

 

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه‌ای اظهار داشت: در طول یک سال گذشته ۵ هزار جلد سند مالکیت برای املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نفر صادر شده است.

وی به کسب رتبه برتر کشوری در صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و‌ همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان اشاره کرد و گفت: صدور اسناد مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی در استان، ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان یکی از مهمترین مزایای سند مالکیت روستایی را کمک به توسعه و رونق اقتصاد دانست و افزود: ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان بهره‌گیری روستاییان از تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک واقع در روستاها، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات ملکی و کاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضایی از دیگر اهدافی است که در برنامه‌های توسعه برای صدور سند مالکیت روستایی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک همواره با تعامل مثبت و سازنده در تحقق اهداف و حل مشکلات مردم به ویژه در زمینه صدور اسناد مالکیت در سطح روستاها تلاش نموده اند، افزود: خدمت به مردم به ویژه روستائیان زحمت کش و پر تلاش توفیق الهی است و لذا در راستای ایجاد امنیت خاطر روستائیان عزیز و جلوگیری از اختلافات ملکی و ایجاد ارزش افزوده برای ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ، صدور سند مالکیت یکی ازمؤثرترین راه خدمت گزاری است .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به نقش صدور اسناد مالكيت روستاييان در محروميت‌زدايي اشاره كرد و ادامه داد: اولين و مهم‌ترين اقدام در اين زمينه عبارت است از ثبت دارايي و آنچه كه به صورت مادي يا غيرمادي در اختيار دارد، زيرا بسياري از اين افراد در شرايطي هستند كه به آينده نااميد هستند و ثبت دارايي آنها مي‌تواند اطمينان‌هاي لازم را برايشان به وجود آورد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر