logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۷۸۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان؛

قیمت اجاره بها مسکن در زنجان با تهران برابری خواهد کرد/ جوانان بعد از ازدواج برای تامین محل زندگی پا در هوا می‌مانند

قیمت-اجاره-بها-مسکن-در-زنجان-با-تهران-برابری-خواهد-کرد-جوانان-بعد-از-ازدواج-برای-تامین-محل-زندگی-پا-در-هوا-می‌مانند
استاندار زنجان گفت: در سال ۱۴۰۰ قیمت اجاره بها مسکن سر به فلک خواهد کشید، قابل مقایسه با تهران خواهد شد، اما هیچ کس هیچ حرفی نمی زند اما ما موظف برای کار به مردم هستیم.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان زنجان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ قیمت اجاره خانه سر به فلک خواهد کشید، قابل رقابت با تهران خواهد بود، هیچ کس هیچ حرفی نمی‌زند. ما موظف برای کار برای مردم هستیم. سیستم‌های بازرسی نیز موظف به پاسخگویی برای مردم هستند و صرفا نباید تمرکز بر وجود یا نبود چیزی در قانون بودجه باشند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در این سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم جوابگوی نیاز مسکن در زنجان باشیم، اظهار داشت: سال‌هاست که مرز زنجان به لحاظ گسترش فضای شهری تکان نخورده، در یک مثال پارک علم و فناوری چندین سال است که معطل تامین یک قطعه زمین مانده اما هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده؛ این در حالی است که در بسیاری از استان‌های دیگر حتی در استان‌های محروم شرایط پیشرفت بسیار بهتر از زنجان است.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از مسئولان اداره کل بازرسی که عنوان کرد: در طول ۱۰ سال اخیر الحاق به محدوده‌ای به زنجان نشده چرا در عرض یک سال باید دو زمین با مساحت‌های ۱۶۰ و ۱۲۰ هکتار به زنجان اضافه شود و این امر نیاز به کارشناسی بیشتر دارد،

افشارچی گفت: ما موظف به انجام کار هستیم نمی‌توانیم کار را برای انجام امورات کارشناسی ۱۰ سال معطل خود کنیم، اگر زمینی به شهر الحاق می‌شود به این دلیل است که نیاز به مسکن تامین شود چراکه جوانان ما ازدواج می‌کنند اما برای استقرار محل زندگی پا در هوا می‌مانند.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین منابع نیاز به مولد سازی داریم و نمی‌توانیم دست خودمان را ببندیم خاطر نشان کرد: قانون اجازه مولد‌سازی و اجازه الحاق به محدوده را داده است.

افشارچی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از مولد‌سازی می‌شود باید از تمام اختیارات استفاده کنیم، تصریح کرد: شاید نگاه ما به قوانین حداقلی است اما باید دید حداکثری داشت و مشکلات را حل کرد.

استاندار زنجان در خصوص مباحث مطرح شده توسط مدیران شرکت اب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان گفت: نگرانی به جاست اما باید تدبیر کرد، نگاه متفاوتی داشت چراکه اگر همانند گذشته بخواهیم حرکت کنیم به مشکل خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه ملاک سنجش ما عملکرد قابل قبولمان خواهد بود، ابراز داشت: هیچ وقت به این سمت نباید برویم که با آمار به دنبال جذب امتیاز برای استان باشیم، آمار ناظر به گذشته نیست، ناظر به آینده است بنابراین کاری که ما کردیم مهم است و اقدامات انجام نشده در گذشته اهمیتی ندارد. با این حال باید نا ملایمی‌ها را به جان خرید تا حرکتی رخ دهد.

افشارچی در ادامه در خصوص پیاده روی اربعین، اذعان کرد: از مردم تقاضا داریم به سمت مرز‌ها حرکت نکنند بلکه در طول روز‌های اخیر اتفاقاتی افتاده و گشایش‌هایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه درمرز تمرچین حساسیت چندان بالا نبوده و در ۱۳ هزار نفر از این مرز وارد عراق شده‌اند، عنوان کرد: اما درخواست این است به هیچ یک از مرز‌ها فعلا حرکتی انجام نشود.

افشارچی با اشاره به اینکه متاسفانه در طول روز‌های اخیر تعدادی از زائران دچار گرمازدگی و تعدادی نیز فوت کرده‌اند، گفت: برنامه‌ریزی سفر مطابق با نظر ستاد اربعین باید انجام شود و فعلا نباید کسی به سمت‌ مرز‌های عراق حرکت کند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر