logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۷۸۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

اقتدار جمهوری اسلامی مدیون جانفشانی نیرو های نظامی کشور است

اقتدار-جمهوری-اسلامی-مدیون-جانفشانی-نیرو-های-نظامی-کشور-است
امام جمعه زنجان بیان کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی نیز مدیون جانفشانی و رشادت های نیروی نظامی و دفاعی کشور است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه، با بیان اینکه میزان ایمان در مسلمانان پنج نشانه دارد، اظهار کرد: یکی از این نشانه‌های ایمان زیارت اربعین است و خداوند بر هر کدام از بندگان خود که ارادت و محبت داشته باشد، محبت امام حسین (ع) و آرزوی زیارت بارگاه ایشان را در قلب بنده خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به سختی هایی که زائران امام حسین (ع) در گذشته کشیده اند، تصریح برای زیارت اربعین به کربلا سفر می‌کنند و همه این‌ها از عشق مردم به امام حسین (ع) و اهل بیت است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه تمامی اعمال مسلمان در صحرای کربلا عبادت محسوب شده و ثواب دارد، عنوان کرد: جابر بن عبدالله انصاری اولین زائر حرم امام حسین (ع) و از کودکی شاگرد پیامبر اکرم بود. 
وی با اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله طالقانی، افزود: آیت‌الله طالقانی ابوذر زمان و عالمی مجاهد و مبارزی سخت‌کوش در مسیر آرمان‌های انقلاب بود.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه شهید مدنی و آیت‌الله طالقانی جزو کسانی هستند که خاطره رشادت آن‌ها از تاریخچه امامت جمعه کشور انفکاک‌ناپذیر است، ادامه داد: آیت الله مدنی به مانند حواریون حضرت عیسی (ع) بود، زیرا رفتار و کردار ایشان اطرافیان را در انجام کار خوب تشویق می‌کرد و یادآورد فضائل اخلاقی و دین و حقایق هستی بود.
وی با اشاره به روز نیروی نظامی و دفاعی کشور، افزود: بنا به فرمایش امام علی(ع) هر ملتی که ضعیف باشد ستمگران و زورگویان بر آن‌ها فشار می‌آورند.
 امام جمعه زنجان بیان کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی نیز مدیون نیروی نظامی و دفاعی کشور است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر