logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۷۸۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان؛

پیاده روی اربعین به صورت طبیعی در سراسر جهان ماجرای امام حسین علیه السلام را معرفی می کند/ مطالبات گندم کاران پرداخت شود

پیاده-روی-اربعین-به-صورت-طبیعی-در-سراسر-جهان-ماجرای-امام-حسین-علیه-السلام-را-معرفی-می-کند-مطالبات-گندم-کاران-پرداخت-شود
امام جمعه ماهنشان از عدم پرداخت مطالبات گندم کاران گلایه کرد و گفت: قشر کشاورز قشر شکننده بوده و از جمیع مسئولین خواست تا هر چه زودتر نسبت به پرداخت مطالبات گندم‌کاران اقدام نمایند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان با اشاره به پیشرو بودن اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین در واقع اسم رمز دوام و بقاء حماسه حسینی است و پیاده روی اربعین بزرگترین اجتماعی دینی در جهان است با این خصوصیات و با این کیفیت هیچ نظیر و شبیهی برای آن بشریت نمی‌شناسد.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین بزرگترین راهپیمایی جهان علیه دستگاه استکبار و کفر و شرک و یک استغاثه جهانی برای ظهور منجی و دعوت از منجی بشریت می‌باشد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به ابعاد رخداد عظیم و جهانی اربعین گفت: پیاده روی اربعین از جمله حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی و رسانه بین المللی منحصر به فرد بوده و به رغم بایکوتی که از طرف امپراتوری رسانه‌ای استکبار جهانی صورت گرفته ولی به لطف خدا این حرکت به صورت طبیعی در سراسر جهان ماجرای امام حسین علیه السلام را معرفی می کند.

وی تصریح کرد: از جمله ابعاد دیگر این رخداد عظیم الفت در بین مومنین بوده و همچنین سازماندهی جهانی انصارالمهدی و تشکیل تمدن عظیم نوین اسلامی می‌‌باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن دعای خیر برای تمام زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام، از همه آنها خواست تا ادب میهمانی را در کشور عراق حفظ نمایند و شعار یا حرکت و اعمالی که باعث رنجش ایشان شود پرهیز نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه راز طولانی شدن مذاکرات رفع تحریم‌ها فقط در یک جمله است و آن تکرار مقصر نمای ایران می‌باشد، خاطر نشان کرد: از نظر آمریکا توافق سازنده و متن خوب یعنی آنچه که بر خواسته‌های آمریکا صحه بگذارد و گرنه مقصر طرف مقابل است و رفتار آمریکایی‌ها تاکنون موجب طولانی شدن روند مذاکرات و دستیابی به توافق شده اما با گذشت زمان به هیچ وجه تغییری در رویکرد ایران نسبت به پیگیری قاطعانه منافع ملت ایران نخواهد داشت.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه اگرچه با اقدامات خوب دولت سیزدهم در عرصه امنیت غذایی نگرانی در کوتاه مدت نداریم، گفت: اما برای دوران بلندمدت موضوع امنیت غذایی یک مسئله درجه یک است، جنگ اوکراین گوشه‌ای از این اهمیت و ضرورت را نشان داد.

وی از دولت و دولتمردان خواست تا در افزایش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان کشاورزی گام‌های بلندی را در راستای امنیت غذایی بر دارند.

امام جمعه ماهنشان از عدم پرداخت مطالبات گندم کاران گلایه کرد و گفت: قشر کشاورز قشر شکننده بوده و از جمیع مسئولین خواست تا هر چه زودتر نسبت به پرداخت مطالبات گندم‌کاران اقدام نمایند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر