logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۷۸۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار زنجان خبرداد:

کمبود برخی از لوازم التحریر در بازار زنجان/ حداقل لوازم التحریر یک دانش آموز 500 هزار تومان است

کمبود-برخی-از-لوازم-التحریر-در-بازار-زنجان-حداقل-لوازم-التحریر-یک-دانش-آموز-500-هزار-تومان-است
رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار زنجان با بیان اینکه با کمبود برخی از کالاها در بازار مواجه هستیم، گفت: متاسفانه قیمت کاغذ طی یک ماه گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رضا مکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه امسال اولین سالی است که مدارس بعد از همه گیری ویروس کرونا در مهرماه به صورت حضوری بازگشایی می‌شود، اظهار کرد: بازگشایی مدارس به صورت حضوری بعد از چند سال یک فشاری به بازار لوازم التحریر وارد کرده است.

وی با بیان اینکه بازار ایران بازار عرضه و تقاضا است و زمانی که تقاضا در بازار افزایش پیدا می کند دلالی در بازار افزایش پیدا می‌کند و کالا در بازار کم می‌شود، ابراز کرد: متاسفانه طی ۲۰ روز گذشته قیمت برخی از کالاهای به شدت افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار زنجان با بیان اینکه با کمبود برخی از کالاها در بازار مواجه هستیم، تصریح کرد: متاسفانه قیمت کاغذ طی یک ماه گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر افزایش قیمت کاغذ، عنوان کرد: افزایش قیمت جهانی کاغد موجب شده است تا قیمت دفاتر و اجناس کاغذی با افزایش قیمت بی‌سابقه مواجه شود.

مکی با بیان اینکه در بازار لوازم التحریر ایران حدود ۷۰ درصد از کالاها در داخل از کشور تولید و یا مونتاژ شود، ادامه داد: متاسفانه کمبودهای موجود در بازار در بین کالاهای تولید داخل مانند دفاتر مدارس و دفترچه‌های کاغذی است.

وی با بیان اینکه این کمبود تا حدی جدی است که تامین کننده‌ها نیز با مشکل مواجه شده اند، افزود: در کل ایران ۸ کارخانه دفترسازی ماشینی وجود دارد که از بین این ۸ کارخانه ۲ کارخانه دفتر سازی ماشینی در زنجان است و متاسفانه از این کارخانه ها آن طور که باید و شاید پشتانی نشدند و با کمبود دفتر مدرسه مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار زنجان با بیان اینکه کمبود کالا در بازار موجب می شود که قیمت کالا خودبه خود افزایش پیدا کند، ابراز کرد: هر کالایی که در بازار به وفور وجود داشته باشد لزومی ندارد که با افزایش قیمت مواجه شود.

وی با بیان اینکه یک پک دانش آموزی بدون کیف مدرسه حداقل ۵۰۰ هزار تومان و یک پک متوسط حدود یک میلیون تومان است، تصریح کرد: قیمت کیف مدرسه بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر