logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۷۸۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان؛

۱۰۷ کیلومتر فیبر نوری در ماهنشان اجرا می‌شود/ لزوم توسعه دسترسی به فیبر نوری در استان زنجان

۱۰۷-کیلومتر-فیبر-نوری-در-ماهنشان-اجرا-می‌شود-لزوم-توسعه-دسترسی-به-فیبر-نوری-در-استان-زنجان
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: برای اجرای ۱۰۷ کیلومتر فیبرنوری در راستای توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی برای شهرستان ماهنشان اعتبار تامین شد.

حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه فیبر نوری ظرفیت پهنای باند بالایی را برای مشترکان ایجاد می‌کند، گفت: فیبر نوری برای افرادی که مصرف بیشتری از پهنای باند اینترنت وجود دارند، از گزینه‌های خوب و مقرون به صرفه است.

این مسئول افزود: در جهت اجرای ۱۰۷ کیلومتر فیبرنوری در راستای توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی در شهرستان ماهنشان اعتبار تامین شده است و این موضوع به شرکت مخابرات برای اجرا ابلاغ شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: طرح توسعه ارتباطات پهنای باند از طریق فیبر نوری در راستای ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و همچنین پایداری در ارتباطات بین شهرستان‌های استان ضروری است.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: در فاز دوم پروژه توسعه فیبرنوری ۱۰۷ کیلومتر فیبرنوری در شهرستان‌های ماهنشان و زنجان طراحی و با تامین اعتبار از محل طرح USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت مخابرات به عنوان مجری طرح ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه، پهنای باند شهرستان ماهنشان و چندین سایت روستایی در مسیر پروژه تقویت خواهد شد، عنوان کرد: این امر موجب افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت مصرفی در این شهرستان خواهد شد.

سرائی با بیان اینکه در اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان ابراز داشت: وظیفه این است تا اقدامات لازم در خصوص توسعه دسترسی به فیبر نوری در استان فراهم شود اما باید مشترکان نیز مصارف خود را افزایش دهند تا جنبه تحریکی برای سرمایه‌گذاران این حوزه فراهم شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر