logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۷۸۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره؛

سهیمه فرزندان هیئت علمی مصداق بارز بی‌عدالتی و ظلم در عرصه علم و دانش است

سهیمه-فرزندان-هیئت-علمی-مصداق-بارز-بی‌عدالتی-و-ظلم-در-عرصه-علم-و-دانش-است
امام جمعه خرمدره با انتقاد شدید از سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: سهیمه فرزندان هیئت علمی مصداق بارز بی‌عدالتی و ظلم در عرصه علم و دانش است و دولت انقلابی باید با لغو این سهمیه، به تکلیف خود عمل کند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرمدره؛ اظهار داشت: راهپیمایی با شکوه و بی‌نظیر اربعین حسینی در سال‌های اخیر مرهون پیروزی انقلاب شکوهمند حسینی (س) در ایران اسلامی و حاکمیت اسلام سیاسی در منطقه است.

وی افزود: راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی (ع)، نمودی زیبا از تبعات اسلام سیاسی یعنی اسلام حقیقی بوده و قدرت جبهه اسلام را در سطح منطقه‌ای و بین المللی نمودار کرده است.

امام جمعه خرمدره در ادامه با اشاره به سفر وزیر خارجه کشور به آفریقا، گفت: این سفر اولاً منجر به چند بعد کردن ارتباط کشور با بیرون بوده و با از بین بردن انحصار و ایجاد موازنه در بین غرب و شرق در روابط، بسیاری از مشکلات کشور از جمله تحریم‌ها کم رنگ می‌شود.

وی افزود: ثانیاً آفریقا به دلیل داشتن منابع غنی ثروت خدادادی و معادن با ارزش و گرانقیمت در ۵۰۰ سال اخیر در معرض تاراج کشورهای استعماری و استکباری بوده و کشورهای توسعه یافته هم در تلاش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با آفریقا هستند که ایران نیز به عنوان کشوری قدرتمند نباید از این قافله عقب بماند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به اینکه ثروت‌های عظیم آفریقا مهم‌ترین محل برای تأمین مواد اولیه پیشرفت‌های ایران اسلامی است، گفت: اینکه کشور چین، بدهی و اصل مبلغ ۲۳ وام به ۱۷ کشور آفریقایی را جهت توسعه و تحکیم روابط با آنها، بخشیده است، نشان از اهمیت بالای این کشورها دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: مبارزه رئیسعلی دلواری به ظاهر با شکست مواجه شد، اما پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام اسلامی، استکبارستیزی را به یک فرهنگ جهانی تبدیل کرد.

امام جمعه خرمدره با اشاره به قیام خونین هفده شهریور یادآور شد: کشتار بی‌رحمانه مردم در 17 شهریور، تنها یکی از صفحات نکبت‌بار و شوم خاندان وطن فروش و وابسته پهلوی است. اما بصیرت مثال زدنی مردم ایران اسلامی از سویی و شناسنامه نکبت‌بار حاکمیت دست‌نشانده پهلوی از سوی دیگر بود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انقلاب مردم ایران به نتیجه برسد.

وی با انتقاد شدید از سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: سهیمه فرزندان هیئت علمی مصداق بارز بی‌عدالتی و ظلم در عرصه علم و دانش است و دولت انقلابی باید با لغو این سهمیه، به تکلیف خود عمل کند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور به مواسات مؤمنانه اشاره کرد و گفت: مواسات مومنانه یک فرصت است؛ اما ممکن است از این ظرفیت سوء استفاده شود؛ اولاً مردم صرفاً با مؤسسات و گروه‌های مجاز همکاری کنند. از طرفی شورای تأمین به ویژه نیروی محترم انتظامی و دادستان محترم نسبت به نظارت بر عملکرد مؤسسات و مراکز مجاز و برخورد با افراد یا مراکز غیر مجاز اقدام نمایند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر