logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۷۸۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار شهرستان ماهنشان؛

۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد مراش و خط انتقال آن مصوب شد

۸۰۰-میلیارد-تومان-اعتبار-برای-تکمیل-سد-مراش-و-خط-انتقال-آن-مصوب-شد
فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: برای تکمیل سد مراش ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سفر وزیر نیرو اختصاص یافته است، با این حال ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای اجرای خط انتقال آب با اولویت آب شرب شهر دندی و روستاهای واقع در مسیر نیز مصوب شده است.

جلیل جزو نقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان غنی از معادن بوده و ۴۸ معدن فعال دارد، اظهار داشت: سالانه یک و نیم میلیون تن مواد معدنی از معادن شهرستان ماهنشان استخراج می‌شود که بخشی از اشتغال منطقه را رفع کرده است.

وی با بیان اینکه در بحث مواد معدنی معادن ماهنشان مواد مورد نیاز صنایع چه در سطح ملی، چه در سطح صادراتی را تامین کرده است، افزود: شهرستان ماهنشان در حوزه شیلات، باغداری، زراعت و دامداری تلاش کرده است تا یک ارزش افزوده‌ای ایجاد کند.

فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: در شهرستان ماهنشان باید رشد اقتصادی در حوزه معدنی بیش از پیش ایجاد شود تا بهره‌وری بالا رفته و شعار سال که موضوع تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین است محقق شود. بنابراین استفاده از تکنولوژی برای افزایش بهره‌وری و ممانعت از خام فروشی باید انجام شود. با این حال با وجود معادن در سطح شهرستان باید به لحاظ امکانات در سطح شهرستان شرایط بهبود یابد.

وی با بیان اینکه سهم یک درصد از درآمد معادن استان در سال ۹۸ به میزان ۹ میلیارد تومان و سال ۹۹ به میزان ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است، تصریح کرد: امیدواریم این روند ادامه دار باشد تا هر روستا و شهری که در نزدیکی معادن قرار دارد به لحاظ عمران و آبادانی و بهبود کیفیت زندگی شرایط تغییر یابد.

جزو نقی با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان سه مشکل عمده دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شرایط توپوگرافی شهرستان ماهنشان در حوزه آب به نحوی است که دارای شرایط خاصی است و آب زیرزمینی چندانی وجود ندارد؛ آب‌های سطحی نیز از شهرستان رد شده و خارج می‌شود. با این حال دو سد در حال ساخت در سطح شهرستان ماهنشان است.

وی با اشاره به میزان اعتباری که در سفر ریاست جمهوری به شهرستان ماهنشان مصوب و اختصاص یافت، خاطر نشان کرد: سد مراش ۶۵ درصد درای پیشرفت فیزیکی است و هدف این سد نیز تامین آب شرب و صنعت است به لطف خدا ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سفر وزیر نیرو به این سد اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان ماهنشان ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای اجرای خط انتقال آب با اولویت آب شرب شهر دندی و روستاهای واقع در مسیر اختصاص یافته است تا تنش آبی به حداقل برسد بنابراین این سد و اتمام آن یکی از گام‌های مهم این شهرستان است.

جزو نقی با بیان اینکه سد ایالو نیز ۹۷ درصد پیشرفت دارد و ابگیری شده است، گفت: اگر دو سد مذکور تکمیل شود بسیاری از مشکلات آب شرب در شهرستان ماهنشان را مرتفع خواهد کرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر