logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۷۸۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
گزارش موج‌رسا از جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان؛

اجرای پروژه پارک هاشمی‌نژاد نیازمند روز شمار است/ اجازه کنده‌کاری و حفاری در سطح شهر زنجان داده نمی‌شود

اجرای-پروژه-پارک-هاشمی‌نژاد-نیازمند-روز-شمار-است-اجازه-کنده‌کاری-و-حفاری-در-سطح-شهر-زنجان-داده-نمی‌شود
اجرای پروژه پارک هاشمی‌نژاد با روز‌شمار و تحویل به موقع آن در مدت ۱۸ ماه و عدم حفاری بعد از ۱۵ مهرماه در سطح شهر از مهم‌ترین موضوعاتی بودند که امروز در جلسه شورای شهر مطرح شدند.

به گزارش موج رسا; جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان امروز چهارشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور اعضای شورای شهر و شهردار برگزار شد که اعضا جلسه در زمینه هشت لایحه مطرح شده در خصوص مناقصه برای پیاده سازی منطقه یک، مساعدت مالی به موسسه ترنم باران، هفتاد و ششمین جلسه نامگذاری معابر و اماکن عمومی به نام شهدا، طرح بخشودگی خسارت تاخیر و تغذیه چکهای برگشتی بحث و تبادل نظر کردند و در نهایت در برخی از لایحه‌ها به توافق رسیدند.

روزشمار در پروژه پارک هاشمی نژاد نصب شود 

مجید ناصحی مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: هر چند دوره ریاست شهید رجایی بسیار کوتاه بود اما اثرات مثبت آن بعد ۴۰ سال باز همچنان باقی مانده به طوری که امگار این شهید سالیان سال ریاست کشور را بر عهده داشته است. علت این امر به دلیل خصوصیت رفتاری وی، نوع برخورد با مردم بود.

وی افزود: این رفتار شهید رجایی نشان می‌دهد با مردم بودن و با آنان ارتباط داشتن چه قدر نی‌تواند در حل مشکلات اثر گذار بوده و مثمر ثمر واقع شود. با این حال امیدواریم خداوند به تمام مسئولان چنین توفیقی را ارائه نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه به ایام اربعین نزدیک می‌شویم و شورا و شهرداری در ۳ محور مشارکت دارند گفت: کمک به مواکب عراق، استقرار موکب‌ها در مهران و برگزاری برنامه در مزار شهدای گمنام از جمله‌ آن‌هاست.

وی با بیان اینکه اربعین یک رخداد عظیم سیاسی، اجتماعی و عبادی است، گفت: این واقعه صرفا برای شیعیان و ایرانیان و یا عراق نیست بلکه کل مسلمانان و مستضعفان را شامل می‌شود با این حال امیدواریم بعد از ۲ سال وقفه کرونا امسال زیارت اربعین باشکوه برگزار شود.

ناصحی مقدم با بیان اینکه عده‌ای قصد دارند تا این برنامه عظیم را به هم بریزند و عده‌ای در حال همراهی این شیاطین هستند، گفت: امیدواریم با رفع موانع این رویداد با عظمت بیشتری برگزار شود.

ناصحی مقدم در ادامه این جلسه با بیان اینکه در طول هفته گذشته، استارت اجرایی پارک هاشمی‌نژاد بعد از یک سال تلاش شورای شهر و سایر ارگان‌ها زده شد، عنوان کرد: این اتفاق مبارک افتاد تا یک پارک در شان مردم ایجاد شود. اما یک درخواستی که داریم این است که اعضای شورای شورای هر ماه سر پروژه حاضر شده و شرایط را بررسی کنند و امیدواریم طبق برنامه نیز پیش‌ برویم.

وی گفت: درخواست این است تا در اجرای پروژه پارک هاشمی‌نژاد حتما روز‌شمار نصب شود و بر اساس قولی که داده شده راس مدت ۱۸ ماه پروژه انجام و تحویل داده شود.

خیابان‌های اطراف سبزه‌میدان سریعا تعیین و تکلیف شوند

در ادامه این جلسه منصور مرادلو، عضو شورا شهر زنجان با تشکر از اقدامات انجام شده شهرداری در فصل تابستان، به خصوص در محلات محروم اظهار داشت: طبق بازدید از محله نائب آقا، انتظارات اهالی تا حدود زیادی برطرف شده هر چند که برخی اقدامات جزئی نیز همچنان نیاز است که مورد انجام قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اغلب مردم قدردان، ارائه خدمات انجام شده در سطح شهر هستند، گفت: اما عده اندکی از مردم نیز سعی می‌کنند تا اقدامات کثیر انجام شده را کوچک و بی اهمیت جلوه دهند و حتی این موضوع را بیان می‌کنند که شهرداری قیر رایگان دریافت کرده و آغاز به نهضت آسفالت‌ریزی کرده است؛ اما واقعا چنین نیست و نباید چنین اقدامات بزرگ را نیز خودمان عادی پنداری کرده و ساده جلوه دهیم.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ما چنین حجمی از آسفالت را در خیابان‌ها آسفالت‌ریزی نکرده بودیم، گفت: باید قدر دان این اقدامات بود و بنابراین اعضای شورا نیز نباید نسبت به اقدامات انجام شده عادی انگاری کنند.

وی در ادامه گفت: در بحث بازار و کف‌سازی در دو سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شد با رایزنی‌ها به ۸۰۰ میلیون رسید، در راسته بازار بالا به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسید. اما امروز شاهدیم که بالای ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان در راستای بازار در حال هزینه هستیم این نگاه بلند شهرداری و شورای شهر است و مردم نیز این موضوع را دیده و لمس می‌کنند.

مرادلو با اشاره به اینکه امسال حجم سنگین کار انجام شده و امیدواریم با همت شهردار اتفاقات بهتر دیگری بیفتد، بیان کرد: مطمئنا رضایت شهروندان و عموم مردم بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه درخواست ما از شهرداری این است که کوچه سیدلر زودتر شروع شود، چراکه کوچه امام جمعه متصل به این کوچه است، تصریح کرد: بحث تکلیف خیابان‌های اطراف سبزه‌میدان نیز سریعا باید مشخص شو‌د.

سال بعد پیمانکاران برای دریافت پروژه‌های شهری به صف خواهند شد

علی‌رضا فیروزفر، شهردار زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه سعی شده تا یک توزیع متعادلی از اعتبار بین موکب‌های درخواست کننده انجام پذیرد، گفت: با توجه به فعالیت و حجم کاری مواکب یک میلیارد تومان اعتبار به موکب‌های استان در خارج از کشور و مستقر در عراق اختصاص یافت و توزیع شد. این در حالی است که ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیز به موکب‌هایی که در داخل کشور فعالیت خواهند کرد، اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان در مهران موکب خواهد داشت، افزود: سعی می‌کنیم شهرداری حضور پر‌رنگی داشته باشد. با اینکه از طرف شهرداری مهران یک محل برای استقرار موکب شهرداری زنجان اختصاص یافته بود اما محل تغییر یافته است.

شهردار زنجان با اشاره به کوچه‌سیدلر گفت: برنده مناقصه کوچه سیدلر با بازار یکی است، چراکه هیچ شرکت‌کننده دیگری نیز وجود نداشت، این پیمانکار انتخاب شد.

وی با بیان اینکه کوچه امام جمعه در قرار داد معابر سبزه‌میدان قرار دارد، گفت: روز گذشته مصوبه تطبیق ارایه شد و امروز یا فردا کنده کاری در کوچه امام جمعه و پیور کوچه گنج دانش آغاز خواهد شد.

فیروز‌فر با بیان اینکه در خصوص آسفالت قرار داد سوم روز گذشته ابلاغ شد، عنوان کرد: فصل کاری کم کم رو به اتمام است و برودت هوای زودتر نیز وجود دارد و شاید موثر در پایان کار شهرداری شود بنابراین باید سریع‌تر کار را جمع کرد. به لطف خداوند به نتیجه رسیده‌ایم اما سعی می‌کنیم برخی پروژه‌ها مانند خیابان خرمشهر را با اولویت به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه برخی‌ها اگر احیانا بخواهد با برخی الفاظ اقدامات را کمرنگ کنند، ره به جایی نخواهند برد، عنوان کرد: حتی عامه مردم می‌گویند نباید عنوان ترمیم آسفالت ذکر شود چراکه کار‌ها کاملا زیرسازی شده در حال انجام است و صرفا ترمیم اسفالت نیست، بنابراین مردم عادی نیز می‌دانند چنین کار بزرگی با چنین حجم آسفالتی با حجم شهرداری زنجان با وضعیت فعلی در حال انجام است.

شهردار زنجان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی پیمانکاران به دلیل بدعهدی‌ها در گذشته شاید اعتماد خود را نسبت به شهرداری از دست داده‌ باشند، گفت: در برخی پروژه‌ها با اینکه چندین بار مناقصه برگزار شده اما پیمانکاری شرکت نکرده است.

وی ادامه داد: دلیل دومی که پیمانکاران در مناقصه برخی پروژه‌ها شرکت نمی‌کنند به این دلیل است که حجم پروژه‌های در دست انجام در سطح شهر بالا است و چندین شرکت بزرگ در حال انجام همین پروژه‌ها هستند.

از ۱۵ مهر ماه به بعد اجازه هیچ گونه کندی کاری و حفاری در سطح شهر داده نخواهد شد

شهردار زنجان در ادامه با بیان اینکه با شرکت‌های خدمات رسان در سطح شهر جلسات متعدد برگزار شده است تاکید کرد: از ۱۵ مهر ماه به بعد اجازه هیچ گونه کندی کاری و حفاری به این شرکت‌ها در سطح شهر داده نخواهد شد.

فیروزفر با اشاره به اینکه ظرفیت کار‌های انجام شده واقعا بالا است، گفت: بودجه عمرانی شهرداری امسال ۴ برابر شده است همین امر نشان می‌دهد مدیریت برای پروژه‌ها نیز باید به درستی و مدیریت شده پیش برود.

وی با بیان اینکه پرداخت اعتبارات به شرکت‌های پیمانکار طرف شهرداری حداکثر در مدت سه روز کاری انجام می‌شود که حتی برای بسیاری از پیمانکاران قابل باور نیست، گفت: با روندی که امسال در شهرداری ایجاد شد یقینا در سال‌ بعدی برای اجرای پروژه‌ها شرکت‌‌ها برای گرفتن پروژه‌ها در مناقصات به‌ صف خواهند شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر