logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۷۸۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان؛

5 هزار هکتار از سطح استان زنجان زیرکشت گوجه فرنگی رفته است

5-هزار-هکتار-از-سطح-استان-زنجان-زیرکشت-گوجه-فرنگی-رفته-است-
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی کشت گوجه درسال جاری 5 هزار هکتار می‌باشد، گفت: طبق برنامه ابلاغی و الگوی کشت، این سطح از استان زیر کشت گوجه رفته است.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی کشت گوجه در سال جاری 5 هزار هکتار با تولید حدود 290 هزار تن می‌باشد، اظهار داشت: 2 هزار هکتار مربوط به شهرستان طارم، 3 هزار هکتار مربوط به سایر نقاط استان می‌باشد.

وی افزود: برداشت گوجه فرنگی هم‌اکنون در شهرستان طارم به اتمام رسیده است و برداشت در سایر نقاط استان آغاز شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه محصول گوجه فرنگی نیز همسو با سایر محصولات کشاورزی به دلیل افزایش هزینه‌های تولید رشد قیمت را تجربه می‌کند، گفت: به دلیل اینکه هنوز در فصل برداشت محصول قرار نگرفته‌ایم این افزایش قیمت وجود دارد و با افزایش میزان برداشت قیمت متعادل می‌شود، اما نسبت به گذشته قیمت‌ها قطعاً گرانتر است.

وی با بیان اینکه گوجه شهرستان طارم علاوه بر زنجان می‌‌تواند به استان‌های دیگر ارسال و مورد فرآوری قرار گیرد عنوان کرد: با هماهنگی که با سازمان صمت استان صورت گرفته، بزرگترین کارخانه رب زنجان اقدام به خرید گوجه از کشاورزان استان می نماید.

عامری با بیان اینکه برش‌های استانی و الگوی کشت از طرف وزارت‌خانه به جهاد کشاورزی استان ارسال می‌شود و بر اساس آن میزان و نوع محصول مورد کشت نیز کاملا مشخص می‌شود گفت: در نهایت این مسئله به جهاد کشاورزی سطح شهرستان‌ها اعلام می‌شود و سهمیه هر بخش برای کشت محصولی مشخص تعیین می‌گردد.

وی خاطر‌نشان کرد: بر اساس ابلاغیه‌ موجود تمام نهاده‌ها از قبیل کود، سم و بذر در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و کشاورزی توصیه‌های کشت را مورد رعایت قرار می‌دهد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر