logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۷۷۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

وزارت جهاد کشاورزی محدودیت صادراتی محصولات کشاورزی را باید دو ماه زودتر اعلام کند

وزارت-جهاد-کشاورزی-محدودیت-صادراتی-محصولات-کشاورزی-را-باید-دو-ماه-زودتر-اعلام-کند-
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: با وزارت جهاد کشاورزی رایزنی‌هایی انجام شده و مقرر است اگر محدودیتی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی باشد، حداقل از دو ماه قبل اطلاع‌رسانی‌ها انجام شود.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اخیرا استان زنجان موفق شد دبیرخانه میز ملی توسعه تجارت زیتون را بگیرد، اظهار داشت: استان زنجان یکی از استان‌های پیشرو در تولید محصول زیتون است‌.

وی افزود: در این راستا برنامه مدونی انجام خواهد شد تا در خصوص بازاریابی و فروش محصول زیتون به خارج از کشور برنامه‌ریزی‌های درستی انجام شود، با این حال باید ساختار‌های زیربنایی در حوزه صادرات زیتون ایجاد شود.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان گفت: در حال حاضر محصول تولیدی زیتون در کشور مصرف می‌شود و محصول مازاد چندانی وجود ندارد و برنامه‌ریزی برای صادرات نیست، اما باید نیم‌نگاهی به صادرات داشت. بنابراین روش‌های تولید محصول باید به گونه‌ای پیش رود که علاوه بر تولید نیاز داخل، بازار صادراتی خوب را نیز برای آن به وجود آورد.

وی گفت: این امر قابلیت عملیاتی شدن دارد و این چشم‌انداز وجود دارد که در آینده به یکی از صادر کنندگان زیتون در دنیا تبدیل شویم.

رنگرونا با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه سیب زمینی، حبوبات و پیاز جزو استان‌های برتر است، عنوان کرد: صادرکنندگان در طول سال‌های گذشته اقدامات مناسبی انجام داده‌اند با این حال برای امسال نیز پیش‌بینی بر این است تا حجمی از محصول برای صادرات آماده‌ سازی شود.

وی با بیان اینکه برای صادرات پیاز نیز برنامه‌ وجود دارد، گفت: سال گذشته میزان صادرات پیاز پایین بود اما امسال پیش‌بینی ما این است که حجم صادرات را بالاتر ببریم، در سنوات گذشته به دلیل ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های که به وجود آمده عملا صادر کنندگان در این حوزه با احتیاط و دست به اعصا وارد می‌شوند چراکه این امکان وجود دارد که بعد از اخذ قرار داد ممنوعیت صادراتی اعلام شده و صادر کنندگان خسارت ببینند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه هر چند با وزرات جهاد رایزنی‌هایی انجام شده و مقرر است اگر محدودیتی در این حوزه اتفاق بیفتند، حداقل از دو ماه قبل اطلاع‌رسانی‌ها انجام شود، عنوان کرد: برنامه‌ریزی مدون برای صادرات انجام باید شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر