logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۷۷۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

فرهنگ بانکی ما با فرهنگ استارتاپی همخوان نیست/ زنجان شتابدهنده و سرمایه‌گذار در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان ندارد

فرهنگ-بانکی-ما-با-فرهنگ-استارتاپی-همخوان-نیست-زنجان-شتابدهنده-و-سرمایه‌گذار-در-بخش-شرکت‌های-دانش‌بنیان-ندارد
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه گاها بانک‌ها سه برابر طرح شرکت‌های دانش‌بنیان وثیقه بانکی طلب می‌کنند که برای شرکت‌های نوپا این امر امکان پذیر نیست، گفت: متاسفانه فرهنگ بانکی ما با فرهنگ استارتاپی همخوان نیست.

علی آذر‌پیوند در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در ده سفر اول رئیس جمهور که زنجان نیز جزو همین استان‌ها بود تقریبا هیچ اعتباری برای پارک‌ها در نظر گرفته نشده است، اظهار داشت: از سفر یازدهم به بعد رئیس جمهور؛ به پارک‌ها اعتبار اختصاص داده شد. بنابراین ما از اعتبارات سفر هم محروم شده‌ایم و امیدواریم در سفر دوم ریاست جمهوری که جنبه پیگیری دارد بتوانیم مصوبه گرفته و کار‌ها را تسریع دهیم.

وی با بیان اینکه از چند محل مختلف از جمله صندوق پژوهش و نوآوری استان، تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند، گفت: با اینکه سال گذشته تعدادی شرکت به تبصره ۱۸ معرفی شده بودند اما در دریافت تسهیلات دچار مشکل شدند.

رئیس پارک علم و وفناوری استان زنجان با اشاره به اینکه از ۱۱ طرح باقی مانده در تبصره ۱۸ تنها ۶ شرکت توانستند تسهیلات دریافت کنند، افزود: شرایطی برای پرداخت تسهیلات وجود دارد که شرکت‌ها را از دریافت تسهیلات منصرف می‌کند که در این راستا حتی تخلفاتی صورت می گیرد که منجر به خلع ید یکی از بانک‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه گاها بانک‌ها سه برابر طرح شرکت‌های دانش‌بنیان وثیقه بانکی طلب می‌کنند که برای شرکت‌های نوپا این امر امکان پذیر نیست، خاطر نشان کرد: متاسفانه فرهنگ بانکی ما با فرهنگ استارتاپی همخوان نیست.

آذر پیوند با بیان اینکه در ایران نسبت موفقیت استارتاپ عددی بین ۶ تا ۷ درصد است، بیان کرد: یعنی از هر ۱۰۰ استارتاپ ۹۳ درصد دچار شکست می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی استارتاپ‌ها همانند اسنپ، دیجی‌کالا با سرمایه‌گذاری که چندان چشمگیر هم نبوده به چنین شرایطی در حال حاضر رسیده است، گفت: چنین شرکت‌هایی می‌توانند چندین استارتاپ دیگر را هم راه‌اندازی کنند اما بانک حمایتی از چنین استارتاپ‌هایی ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه باید سرمایه‌گذار جذب پارک شود و صرفا امیدوار وام بانکی نبود، تصریح کرد: در زنجان شتابدهنده و سرمایه‌گذار وجود ندارد، تا بر روی شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند. با این حال هستند تعدادی از شرکت‌ها در استان که توانسته‌اند از ارگان‌های مختلف سرمایه‌ جذب کرده و خود را بالا بکشند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر