logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۷۷۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سفیر ایران در جمهوری ارمنستان:

زمینه برای حضور استان زنجان در بازارهای تجاری و اقتصادی ارمنستان فراهم است

زمینه-برای-حضور-استان-زنجان-در-بازارهای-تجاری-و-اقتصادی-ارمنستان-فراهم-است
سفیر ایران در جمهوری ارمنستان با بیان اینکه زمینه برای حضور استان زنجان در بازارهای تجاری و اقتصادی ارمنستان فراهم و فرصت ها را نباید از دست داد گفت: اتاق‌های بازرگانی بهترین گزینه برای ایجاد ارتباط‌های تجاری و اقتصادی محسوب می‌شوند.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; عباس ظهوری سفیر ایران در جمهوری ارمنستان در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از کارهای خوب در دولت جدید، اعزام و عزیمت بخش خصوصی به برخی از کشورهای همسایه هستیم که موجب گسترش روابط اقتصادی می شود.

وی با بیان اینکه کشور ارمنستان در طول یک الی دو سال گذشته میزبان هیئت های مختلف بازرگانی تجاری و اقتصادی و بازرگانی بوده است، گفت: فعالیت‌های کشورهای همسایه و سبقه ارمنستان فعالیت‌های اقتصادی بوده است و این سفرها برای افزایش آگاهی و شناخت نسبت به ظرفیت های تجاری و همکاری‌های اقتصادی دو کشور نقش ویژه‌ای دارد.

سفیر ایران در ارمنستان با تاکید بر اینکه هر قدر شناخت نسبت به کشورهای هدف و فعالیت هایی که صورت خواهد گرفت بیشتر باشد ریل گذاری اقتصادی و تبادلات تجاری ارتقا پیدا خواهد کر، تصریح کرد: هیات تجاری و اقتصادی استان زنجان به سرپرستی اتاق بازرگانی زنجان توانمند، متنوع و تسلط خوبی نسبت به موضوعات داشته و شناخت خوبی به ارمنستان دارند و بر اساس برنامه ریزی شده حضور پیدا کردند که امید است این حضور و گفتگوهای صورت گرفته و عملیاتی شدن آنها، توسعه مراودات و فعالیت های تجاری را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بدیهی است که استان‌های همجوار با کشور های همسایه ما یک مزیت نسبی دارند که نزدیکی راه و برخی از پارامترهای دیگر کمک شایانی به سرعت گرفتن فعالیت ها خواهد داشت، گفت: استان زنجان به دلیل نزدیکی وهمچنین ظرفیت ها و قابلیت‌ها بسیار خوبی است در استان وجود دارد، می تواند روی موضوعات ترابری ترانزیت و فعالیت‌های مشترک تجاری و اقتصادی و تولیدی همکاری مشترکی خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به نقش اتاق بازرگانی زنجان در هیات تجاری و اقتصادی استان زنجان، ابراز کرد: اتاق‌های بازرگانی به عنوان یک کانال رسمی و خوب تجاری بهترین گزینه برای ایجاد ارتباط های تجاری و اقتصادی فی ما بین هستند که اتاق زنجان این را به خوبی در هیات استان نشان داد.

سفیر ایران در ارمنستان ادامه داد: اتاق بازرگانی زنجان فعالیت‌های خوبی را انجام داده است که امید است که با گفتگوها و جلساتی که برگزار شده چند پروژه تجاری و اقتصادی به ثمر نشیند.

ظهوری ارمنستان را دروازه ورود به بازار کشورهای اوراسیا عنوان کرد و افزود: هر چه به صورت حرفه ای و با شناخت و آگاهی و درک کامل از ظرفیت وارد بازار کشورها شویم، امکان رسیدن به نتیجه مطلوب بیشتر خواهد بود و در این بین نباید فرصت های را از دست دهیم طبیعت میتونیم به نتیجه مطلوب برسیم و فرصت‌ها را از دست ندیم امیدواریم که این ارتباطات و این سفرها بهتون کمک بکند شناخت هر چه بیشتر و اقدامات عملیاتی و اجرایی که در بسته کارها فشار نقش خود را ایفا کند و با کار عملیاتی و با برنامه می توان حضور موفقی در بازار کشورهایی چون ارمنستان تجربه کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر