logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۷۷۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان؛

غیبت ایران در بازار انرژی شرایط را برای غربی‌ها سخت خواهد کرد‌

غیبت-ایران-در-بازار-انرژی-شرایط-را-برای-غربی‌ها-سخت-خواهد-کرد‌
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه و وقت‌کشی آمریکا نشانه استیصال او در مواجهه با ایران می باشد گفت: غرب و خصوصاً اروپا در حال حاضر به این توافق نیاز دارد وگرنه روزهای سخت پاییز و زمستان با غیبت ایران در بازار انرژی جهانی شرایط را برای غربی‌ها سخت خواهد کرد‌.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان، با اشاره به هفته دولت و با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص های عملکرد دولت ها میزان انطباق آن با انتظارات و مطالبات رهبر انقلاب می باشد، اظهار داشت: توجه به اصول اساسی و اولویت‌های اعلامی رهبر انقلاب در ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم نشان می دهد دولت کنونی در بسیاری از این انتظارات دارای رویکرد و عملکرد های مثبتی بوده و در برخی دیگر با نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی افزود: این هفته را فرصت مغتنمی است تا دولت سیزدهم خود را محک زده و نقطه های قوت را تقویت نموده و نقطه های ضعف را جبران نماید. بنابراین در استان زنجان و شهرستان ماهنشان نیز به بازسازی انقلابی، عدالت ورزی، و فساد ستیزی، احیای اعتماد و امید مردم، انسجام و اقتدار و اشراف دولت، ایجاد تحول در قوه مجریه و مسئله فرهنگ و رسانه که مورد تاکید رهبری است توجه ویژه شود.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه و وقت‌کشی آمریکا نشانه استیصال او در مواجهه با ایران می باشد گفت: غرب و خصوصاً اروپا در حال حاضر به این توافق نیاز دارد وگرنه روزهای سخت پاییز و زمستان با غیبت ایران در بازار انرژی جهانی شرایط را برای غربی‌ها سخت خواهد کرد‌. با این حال به همین جهت رئیس جمهور پیر و فرتوت آمریکا تحت فشار اروپایی هاست؛ از سوی دیگر نیز تحت فشار لابی صهیونیست‌ها به جهت عدم قبول پیشنهاد ایران و تحت فشار افکار عمومی خود آمریکا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با وجود آن موضع نظام و رهبری و رئیس جمهور این است که هرگز از منافع و مصالح حقیقی ملت ایران کوتاه نخواهیم آمد ایران انقلابی راه شکوفایی اقتصادش را در تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و خنثی‌سازی تحریم‌ها یافته است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به برقراری آتش بس چند ماهه و آرامش نسبی در یمن و ارتباط این کشور با کشورهای دیگر مخصوصاً روسیه گفت: سیاست روسیه به توقف جنگ در یمن و برقراری ثبات و امنیت در این کشور است تا بتواند با توسعه روابط خود با همه جناح‌های سیاسی در این کشور و تحکیم موقعیت خود در منطقه می باشد و از طرف دیگر در صدد تنبیه کشورهای اروپایی و آمریکا با حضور در منطقه است.

وی به روز کارمند اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به جمیع کارمندان و اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب در مورد کارمندان گفت: بی گمان یک مجموعه جوان و دانا و مومن و مسلط بر دانسته های اقتصادی در درون دولت خواهند توانست به این مقاصد( سیاست های اقتصاد) مقاومتی برسند دوران پیشرو باید میدان فعالیت چنین مجموعه باشد.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه باید همت نظام و دولت مردان پرورش کارمندان متعهد جوان متخصص و مومن باشد تصریح کرد: باید کارها به نحو احسن پیش رود و کادرسازی مسئله مهمی است که نباید فراموش شود.

وی با اشاره به هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان کوردل و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰ و روز مبارزه با تروریسم گفت: با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که فرمودند پس از انقلاب دشمنی ها با همه شدت آغاز شد، با قدرت عظیم ایمان و انگیزه این ملت و رهبری آسمانی و تایید شده امام عظیم الشان تاب آوردن در برابر آن همه خصومت و شقاوت و توطئه و جنایت و خباثت امکان پذیر نمی شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به دهم شهریور روز بانکداری اسلامی گفت: باید در خصوص بانک‌ها باید منصفانه قضاوت شود و همه مشکلات را نباید متوجه آنها کرد. اما باید ابر بدهکاران بانکی معرفی شده و بدهی‌های خود را پرداخت نمایند.

وی از مسئولین بانک ها درخواست کرد: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خورد دستورات دولت و مجلس را رعایت نموده و در پرداخت آسان تسهیلات ازدواج، مسکن و دیگر تسهیلات خورد با مردم مدارا نموده و آنان را اذیت نکنند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر