logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۷۷۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

شهرک صنعتی اشراق زنجان میزبان صنایع پاک می‌شود

شهرک-صنعتی-اشراق-زنجان-میزبان-صنایع-پاک-می‌شود
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه شهرک صنعتی اشراق به دلیل اینکه فاصله کمی با شهر زنجان دارد نمی تواند صنایع آلاینده در آن مستقر شود، گفت: صنایع پاک در این شهرک استقرار می‌یابند.

محسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که شرکت شهرک‌های صنعتی در استان زنجان در دست اقدام داشت تملک ۲۱۰ هکتار اراضی برای احداث شهرک صنعتی اشراق زنجان بود که این امر در حال انجام است، با این وجود اگر بتوانیم این شهرک را به مرحله بهره‌برداری برسانیم اشتغالزایی بالایی برای جوانان در استان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شهر زنجان واقعا با کمبود محل استقرار صنایع مواجه هستیم، افزود: اگر همین ۲۱۰ هکتار آماده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد یقینا این مشکل حل خواهد شد با اینکه این شهرک برای به ثمر نشستن همان طرح اولیه نیز دوندگی و مشکلات فراوانی داشت اما با کمک استاندار و نماینده مردم زنجان در مجلس حل شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه شهرک صنعتی اشراق به دلیل اینکه فاصله کمی با شهر زنجان دارد نمی تواند صنایع آلاینده در آن مستقر شود، گفت: صنایع با رده زیر محیطی ۳ که صنایع پاک‌اند در مساحت‌های کارگاهی ۵۰۰ متری در این شهرک مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ۲۱۰ هکتار مذکور ۵۰ هکتار برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده خواهد شد، عنوان کرد: این محل به عنوان شهرک تخصصی دانش‌بنیان خواهد بود، با این وجود به محض اینکه تملک به اتمام رسید این ۵۰ هکتار در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

عباسی با بیان اینکه ۲۰ هکتار از ۲۱۰ هکتاری که تملک خواهد شد نیز در اختیار صنایع مزاحم که در داخل شهر قرار دارند داده خواهد شد تا این صنایع در محل جدید استقرار یابند، ادامه داد: مقرر بود شهرک صنعتی زنجان به شبکه ریلی متصل شود اما متاسفانه بنا به دلایلی این امر امکان‌پذیر نبود اما خوشبختانه امسال زیر سازی به پایان رسیده و راه‌آهن در ۲ کیلومتر از مسیر اقدام به ریل‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیر سازی صرف شده، یادآور شد: طبق قول پیمانکار تا یک ماه آینده ریل گذاری به ۶ کیلومتر خواهد رسید. و با تعاملی که با راه‌آهن وجود دارد در اسرع وقت شاهد افتتاح این مسیر ریلی خواهیم بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر