logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۷۷۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خبر داد؛

افتتاح زمین چمن مصنوعی در روستاهای زنجان/ ۳ درصد از اعتبارات دهیاری‌ها باید به حوزه ورزش اختصاص یابد

افتتاح-زمین-چمن-مصنوعی-در-روستاهای-زنجان-۳-درصد-از-اعتبارات-دهیاری‌ها-باید-به-حوزه-ورزش-اختصاص-یابد
مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در روستاهای استان، گفت: چند زمین چمن مصنوعی در روستاها و شهرها کوچک مانند حاج سیران و ارمغانخانه آماده افتتاح است.

به گزارش موج رسا; جواد بازرگان در مجمع سالیانه هئیت ورزش روستایی با بیان اینکه زنجان بیش از یک میلیون و 50 هزار نفر جمعیت دارد که 43 درصد آن را جامعه روستایی تشکیل می دهد، اظهار کرد: این جمعیت که تقریبا نیمی از جمعیت استان را شامل می شود در 70 روستای استان ساکنند و در خدابنده غالب روستاها بالای 2000 نفر جمعیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش وجوانان و هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی به عنوان متولی ورزش و سلامت باید برنامه ای برای این حوزه طراحی و تدوین کند تا برای قشر مظلوم و پای کار روستایی که از پتانسیل ها و ظرفیت فوق العاده ای نیز برخوردارند شادی و نشاط و پویایی ایجاد کند و از آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و... جلوگیری کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر استفاده از روستائیان در ترکیب تیم های مسابقات، افزود: تجربه نشان داده است وقتی بستر فراهم باشد استعداهای عظیم قشر روستایی شکوفا شده جزو نام آوران شده اند بنابراین باید مسیر و بستر رشدشان ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: باید به دنبال احیای فرهنگ های غنی ایران زمین باشیم و برخی فرهنگ ها در خلال احیای بازی های بومی محلی خود را نشان می دهند و این بسیار مهم و ارزشمند و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است. 

مدیر کل ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت توجه به هیات های شهرستانی، عنوان کرد: این مسئله در هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی اهمیتی دوچندان دارد چون جامعه هدف اصلی در این هیات ورزشی روستاها هستند.

بازرگان با بیان اینکه اعتبار قابل توجهی به روستاها تخصیص یافته و در اختیار دهیاری ها قرار گرفته است، تصریح کرد: 3 درصد از این اعتبارات باید به بخش ورزش و فرهنگ اختصاص پیدا کند. 

وی ادامه داد: باید اعلام آمدگی کنید تا با مشارکت دهیاری ها، خود یاری ها و اداره کل این هزینه ها برنامه ریزی شده صرف ورزش روستا گردد. 

مدیر کل ورزش و جوانان همچنین از رایزنی های جدی در این راستا با دهیاری های مختف از جمله روستای حاج سیران و ارمغانخانه خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا هفته تربیت بدنی 1401 تعدادی چمن مصنوعی در روستاهای استان افتتاح شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر