logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۷۷۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان؛

مساجد؛ پایگاه اجتماع مسلمانان نباید خالی گذاشته شود/ قدرت نظامی ایران، دشمنان را مضطرب کرده است

مساجد؛-پایگاه-اجتماع-مسلمانان-نباید-خالی-گذاشته-شود-قدرت-نظامی-ایران،-دشمنان-را-مضطرب-کرده-است
امام جمعه زنجان با بیان اینکه بایکوت سیاسی، تحریم و سایر جنایات علیه ایران همچنان توسط دشمنان از جمله آمریکا در حال انجام است، گفت: اما ایران اسلامی ما به حدی از قدرت خصوصا به لحاظ نظامی رسیده است که تمام دشمنان را نگران ‌و مضطرب کرده است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به اینکه طبق فرموده امام راحل مساجد سنگر هستند اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در بدو ورود به مدینه اولین اقدمی که انجام دادند ساخت مسجد بود بنابراین میتوان متوجه بود که مسجد در دین اسلام دارای ارزش و اهمیت بالایی است.

وی با بیان اینکه مسجد علاوه بر کاربردی که دارد، به عنوان محل و کلاسی برای دین‌آموزی، اخلاق‌آموزی، فراگیری قرآن و فریضه‌های واجب، است اما برای بیان مسائل مهم سیاسی و اجتماعی روز نیز کاربرد دارد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نماز اول وقت همواره مورد تاکید قرار دارد، گفت: نباید مساجد که به عنوان پایگاه اجتماع مسلمان است خالی گذاشته شود با این وجود در طول تاریخ نیز شاهد بوده‌ایم که مهم‌ترین اتفاقات در مسجد پایه‌گذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به روز ۲۸ مرداد، ابراز داشت: این روز نقطه آغاز شوم فرایند تحولات منفی علیه ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور بود که با حمایت شاه ظالم و سرکوب دولت مردمی، بیش از دو دهه طاغوت را بر ایران چیره کرد.

وی با بیان اینکه انگلیس همواره در امور دخالت می‌کرد افزود: تنها دلیلی که سبب شد تا پهلوی‌ بتواند بر ایران حاکمیت کند حمایت بیگانگان بود از ابتدا رضاخان و در گام بعدی پسر وی به حاکمیت رسید.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه بیگانگان در همه امور دخالت می‌کردند، گفت: اما با پیروزی انقلاب اسلامی دست بیگانگان از سرزمینمان کوتاه شد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز آمریکا دست از جنایات خود برنداشته است، اذعان کرد: آمریکا همچنان در حال دخالت در امور سایر کشور‌ها است.

اما جمعه زنجان با بیان اینکه بایکوت سیاسی، تحریم و سایر جنایات علیه ایران همچنان توسط دشمنان از جمله آمریکا در حال انجام است، عنوان کرد: اما ایران اسلامی ما به حدی از قدرت خصوصا به لحاظ نظامی رسیده است که تمام دشمنان را نگران ‌و مضطرب کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز صنعت دفاعی که مصادف با ۳۱ مردادماه، است گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دیگر دوره بزن در رو گذشته است و کشور ایران در صنعت نظامی و دفاعی به حدی پیشرفت کرده است که مایه خار چشم دشمنان و نگرانی آنان شده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه قدرت ساخت پهباد‌ها و موشک‌های نظامی در ایران بی‌نظیر است، یادآور شد ما هدف ساخت سلاح‌های اتمی را نداریم اما کشور ایران در ساخت و مهندسی ابراز نظامی با قدرت در حرکت است و این پیشرفت روز به روز افزون تر می‌شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر