logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۷۷۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره؛

چالش امروز غرب، نگرانی از صدور سلاح‌های پیشرفته ایرانی به دیگر کشورهاست/گرانی بلیت برای سفرهای زیارتی به هیچ وجه قابل دفاع نیست

چالش-امروز-غرب،-نگرانی-از-صدور-سلاح‌های-پیشرفته-ایرانی-به-دیگر-کشورهاست-گرانی-بلیت-برای-سفرهای-زیارتی-به-هیچ-وجه-قابل-دفاع-نیست
امام جمعه خرمدره با انتقاد از گرانی بلیت نجف گفت: گرانی بلیت برای سفرهای زیارتی به هیچ وجه قابل دفاع نیست و دولت باید راهکارهای لازم را برای تسهیل در سفرهای زیارتی فراهم کند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره به حمله به سلمان رشدی در آمریکا، اظها داشت: حمله به سلمان رشدی، ضمن مخدوش ساختن آبروی امنیتی آمریکا، احساس امنیت برای شهروندان این کشور را با چالش جدی مواجه کرده است. حتی اگر این اقدام توسط خود آمریکای‌های برای اتهام زدن به ایران اسلامی باشد و حمله به سلمان رشدی نشان از حساسیت بالای مسلمانان و اوج نفوذ اندیشه‌های امام راحل (ره) در مرکز استکبار جهانی است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: اگر چه ضرورت انجام مذاکرات به دلایل مختلف روشن است، در عین حال سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی حفظ عزت کشور و پرهیز از گره زدن مشکلات کشور به این مذاکرات است.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی در حالی در صدد القای این حربه هستند که با شکست مذاکرات، وضع اقتصادی ایران به مراتب بدتر خواهد شد؛ گفت: این در حالی است که نه اقتصاد ایران به صورت کامل به مذاکرات وابسته است و نه کشورهای طرف مذاکره در صورت شکست مذاکرات، از آسیب‌های اقتصادی جدی آن مصون خواهند ماند.

وی با اشاره به کودتای آمریکایی 28 مرداد عنوان کرد: مقایسه حاکمیت دست نشانده پهلوی و نمودهای مختلف ذلت در آن دوران، با دوران پس از پیروزی انقلاب نشانگر این واقعیت مهم است که استقلال و مقاومت تنها راه عزت و سربلندی برای مردم غیور ایران اسلامی است. پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سقوط حکومت دست نشان دهنده آمریکا در کشور بوده و نمودی دیگر از شکست این کشور استکباری در برابر اراده ملت عزیز ایران است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور بیان کرد: کودتای 28 مرداد نقطه آغاز شوم فرایند تحولات منفی علیه ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور بود که آثار شوم آن تا امروز باقی مانده است.

وی با اشاره به 31 مرداد روز صنعت دفاعی، گفت: اگر روزی چالش غرب، عدم دستیابی ایران به سلاح‌های ابتدایی بود، چالش امروز غرب، نگرانی از صدور سلاح‌های پیشرفته ایرانی به دیگر کشورهاست.

امام جمعه خرمدره با اشاره به 3 شهریور و اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضاخان بیان کرد: اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضاخان به عنوان حاکم کشور، در حالی اتفاق افتاد که امروز همان قدرت‌ها اسیر سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در سطح ملی و بین المللی بوده و متواضعانه التماس مذاکره دارند.

وی با انتقاد از گرانی بلیت نجف گفت: گرانی بلیت برای سفرهای زیارتی به هیچ وجه قابل دفاع نیست و دولت باید راهکارهای لازم را برای تسهیل در سفرهای زیارتی فراهم کند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر