logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۷۷۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

اراده اصلی دشمن تضعیف روحیه انقلابی مردم و دولتمردان ایران است/ کارکردهای اجتماعی مسجد به علت ضعف سیاست‌گذاری‌ها مغفول مانده است

اراده-اصلی-دشمن-تضعیف-روحیه-انقلابی-مردم-و-دولتمردان-ایران-است-کارکردهای-اجتماعی-مسجد-به-علت-ضعف-سیاست‌گذاری‌ها-مغفول-مانده-است
امام جمعه ماهنشان گفت: تردیدی نیست که استکبار در جنگ اراده‌ها در صدد تحمیل اراده خود بر اراده ملت ایران است اراده اصلی دشمن اکنون بیش از هر زمان بر تضعیف روحیه انقلابی مردم و دولتمردان ایران است.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به حمله به سلمان رشدی خبیث و مفلوک توسط یک جوان ۲۴ ساله لبنانی اصل، اظهار داشت: این حمله علیرغم تبلیغات فراوان ضعف سیستم اطلاعاتی کشور آمریکا را به خوبی نمایان کرد و نشان داد که تدابیر شدید امنیتی هم نمی‌تواند از سوء قصد به جان افراد جلوگیری کند.

وی افزود: حمله به سلمان رشدی نشان داد که انتقام از ارتکاب کنندگان جرم و جنایت کاران در خاک آمریکا کار سختی نیست و بعد از این ترامپ و پمپئو نیز احساس خطر خواهند کرد. بنابراین حمله به سلمان رشدی زنگ خطری بود به عاملان ترور سردار سلیمانی  که حتی اگر تحت حفاظت گسترده نیروهای امنیتی هم باشند چقدر انتقام به آنها نزدیک‌تر است.

امام جمعه ماهنشان گفت: حمله اخیر با هر نگاهی تحلیل کنیم یک شکست برای جبهه استکبار است اگر اقدام "هادی مَطر"را عملیاتی شجاعانه یک جوان مسلمان و مجاهد بدانیم که ده‌ سال پس از حکم امام در آمریکا به دنیا آمده این نگرانی مهم برای غربی‌ها پیش می‌آید که چگونه یک جوان مسلمان لبنانی الاصل که متولد آمریکاست سه دهه پس از حکم امام خمینی رحمت الله علیه برای زمین نماندن حکم ایشان تن به خطر می‌دهد و سلمان رشدی ملعون را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر هم با نگاه بدبینانه نگاه کنیم و حادثه فوق را طراحی غربی‌ها برای راحت شدن از دل مشغولی و هزینه سنگین حفاظت از سلمان رشدی مفلوک بدانیم باز هم شکست برای غربی‌ها است اذعان کرد: این موضوع به وابستگان بیچاره آنها نشان می‌دهد چیزی که برای غرب مهم نیست جان انسان‌ها حتی وفادار‌ترین آنها این سرانجام خوش خدمتی و اربابان بد عهد و خبیثی است که به چیزی به جز اهداف پلید خود نمی‌اندیشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به مذاکرات برجامی و تاکید بر این مطلب که واقعیت واضح و روشن در سه نکته اساسی وجود دارد، عنوان کرد: اوّلاً ایران اطمینان یابد که رفع تحریم‌ها به نحو موثر و پایدار اجرا می شود دوماً آمریکا و غرب باید تضمین رسمی و کتبی بدهند سوما موضوعات سیاسی و غیر فنی نباید به عنوان اهرم فشار بر علیه ایران باقی بماند.

وی ادامه داد: اما جبهه رسانه‌ای دشمن و پیاده‌نظام او در داخل دائماً در صدد القای دو مطلب می‌باشند اول اینکه اقتصاد و معیشت و ارزانی کالاها و گردش مالی و تجارت خارجی کشور به مذاکرات گره خورده و راهی جز کوتاه آمدن و امتیاز دادن نیست دوم اینکه اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد اوضاع اقتصادی کشور بسیار سخت‌تر خواهد شد در حالی که هر دو گزاره فوق دروغ بزرگ است تردیدی نیست که استکبار در جنگ اراده‌ها در صدد تحمیل اراده خود بر اراده ملت ایران است اراده اصلی دشمن اکنون بیش از هر زمان بر تضعیف روحیه انقلابی مردم و دولتمردان ایران است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ گفت: سرنگونی دولت مصدق در این رویداد عبرتهای وجود دارد که به آنها باید توجه شود از جمله علت ها و عبرت ها علل سرنگونی دولت مصدق از دست رفتن سرمایه اجتماعی و مماشات با عوامل نفوذ و بیگانه بوده، حذف عوامل حقیقی قدرت سیاسی یعنی مجلس و روحانیت از صحنه رهبری نهضت، بروز اختلاف و از دست رفتن اتحاد، اعتماد به امریکا و غفلت از مبانی دینی و طرد نیروهای اسلامی است.

وی با اشاره به روز جهانی مسجد و اشاره به جایگاه مساجد در گام اول انقلاب که پیشران حرکت انقلابی در شکل گیری و تثبیت انقلاب و نظام بودند تصریح کرد: هیچ نهادی به اندازه مسجد به انقلاب خدمت نکرده اکنون نیز نسخه علاج بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی و معرفتی و اخلاقی و سیاسی جامعه در بازگشت به مسجد نهفته است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به وجود ۸۰ هزار مسجد موجود در سراسر کشور که پتانسیل عظیم می‌باشد گفت: اما متاسفانه بسیاری از کارکردهای اجتماعی مسجد به علت ضعف سیاست‌گذاری‌ها مغفول مانده از مسئولین امر و هیئت امنای مساجد خواست تا به کارکردهای مختلف مسجد که شرع مبین بیان کرده توجه نموده و از این پایگاه بزرگ اسلامی استفاده نمایند.

وی به دوم شهریور و آغاز هفته دولت ضمن اشاره کرد و ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان کشورمان و آرزوی علو درجات برای شهدا علی الخصوص شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت ارائه الگوئی مناسب برای دولت و دولتمردان از جهات مختلف، جهت اخلاص و پرکاری می‌باشد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر