logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۷۶۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان؛

حضور ۹ شرکت خارجی در نمایشگاه صنایع معدنی زنجان/ معادن با ماشین آلات فرسوده زمین‌گیر می‌شوند

حضور-۹-شرکت-خارجی-در-نمایشگاه-صنایع-معدنی-زنجان-معادن-با-ماشین-آلات-فرسوده-زمین‌گیر-می‌شوند-
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نماینده ۹ شرکت خارجی از کشور‌های ترکیه، چین، سوئد، و ایتالیا در نمایشگاه صنایع معدنی زنجان حضور دارند و دستاوردهای خود را از ۲۵ تا ۲۸ ماه جاری در نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

نسرین خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: استان زنجان با ۳۵۰ معدن بهره‌برداری شده و ۳۸ نوع ماده معدنی جزو استان‌های مهم کشور محسوب می‌شود. این استان ۷۳۰ میلیون تن ذخیره معدنی با تنوع آهن، مس، سرب و روی، سیلیس آنتیموان و خاک‌های صنعتی دیگر؛ ظرفیت استخراج ۱۳ میلیون تن سالانه از مهم‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه وجود ماشین آلات به روز و پیشرفته در هر معدنی جزو ضروریات است تا اینکه بازدهی معدن بالا باشد، افزود: با توجه به اینکه اکثر ماشین آلات در کلیه معادن کشور از جمله زنجان فرسوده هستند باید برنامه ریزی برای نوسازی این ماشین‌آلات انجام گیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه هدف این است تا فرصتی برای معدن داران فراهم شود تا از ماشین آلات به روز و پیشرفته استفاده کنند، گفت: در همین راستا علاوه بر سایر تمهیداتی که اندیشیده شده تا تسهیلات به بهره برداران ارائه شود، هر ساله نمایشگاه بین اللملی در محل نمایشگاه‌های کاسپین برگزار می‌شود تا بدین وسیله از دستاورد‌های حوزه اکتشفاف استخراج و فراوری مواد معدنی و حوزه صنایع معدنی از حضور افراد فعال و شرکت‌های فعال در این نمایشگاه استفاده شود.

وی با بیان اینکه ۸۳ شرکت دانش بنیان از کل کشور از جمله زنجان، تهران، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها در این نمایشگاه شرکت دارند، تصریح کرد: ۹ شرکت نماینده خارجی از کشور‌های ترکیه، چین، سوئد، و ایتالیا حضور دارند و دستاوردهای خود را در نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۸ ماه جاری به نمایش گذاشته‌اند.

خانمحمدی خاطر‌نشان کرد: هدف از این نمایشگاه تکمیل زنجیره تولید محصولات معدنی و فراوری مواد معدنی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره تولید تا فرآوری است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر