logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۷۶۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

لزوم توجه ویژه به ملیله زنجان/ فروشگاه‌های صنایع دستی در بازارچه‌ای تجمیع شود

لزوم-توجه-ویژه-به-ملیله-زنجان-فروشگاه‌های-صنایع-دستی-در-بازارچه‌ای-تجمیع-شود
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان گفت: باید به پراکندگی کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی حوزه ملیله شهر جهانی ملیله توجه ویژه داشت و کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی را در بازارچه‌ای تجمیع کرد.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه دبیر خانه شهر جهانه ملیله زنجان با رویکرد معرفی صنایع دستی شهر زنجان ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: به منظور توسعه و ترویج ملیله‌سازی در شهر زنجان در راستای آموزش به علاقه‌مندان و تربیت نیروی کار ماهر که قابلیت تجاری‌سازی دارند، دبیرخانه ملیله در زنجان تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید به زیباشناختی، جذابیت کالا و ارزش‌آفرینی توجه داشت، افزود: کالایی مانند ملیله که ارزش مادی دارد، ارزش فرهنگی و معرفی را نیز به مخاطب منتقل می‌کند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه دبیرخانه ملیله زنجان علاوه بر آموزش‌های تخصصی، باید هنرمندان را با نیاز روز و بازار فروش آشنا کنیم، گفت: باید مباحثی چون بسته‌بندی، تولید و فروش نیز مورد آموزش قرار داده شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های موثری برای معرفی و شناساندن شهر جهانی ملیله زنجان و محصولات صنایع دستی آن انجام خواهد شد، خاطر‌ نشان کرد: دوره‌های آموزشی پیشرفته ویژه شاغلان صنایع دستی در راستای کاربردی کردن و تجاری‌سازی صنایع دستی برگزار خواهد شد.

باقری با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی کوتاه‌مدت و مقدماتی برای علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع دستی از جمله برنامه‌های دیگر است، تصریح کرد: این برنامه‌ریزی به منظور ارتقای سطح کیفی تولیدات صنایع دستی انجام شده است.

وی بیان کرد: باید به پراکندگی کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی حوزه ملیله شهر جهانی ملیله توجه ویژه داشت و کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی را در بازارچه‌ای تجمیع کرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر