logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۷۶۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

پرتاب ماهواره خیام به فضا دستاورد و افتخار علمی بزرگ است/محور مقاومت پیروز است

پرتاب-ماهواره-خیام-به-فضا-دستاورد-و-افتخار-علمی-بزرگ-است-محور-مقاومت-پیروز-است
امام جمعه خرمدره گفت: پرتاب ماهواره خیام به فضا یک دستاورد و افتخار علمی بزرگ و کم‌نظیر و از برکات حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی پور در خطبه‌های این‌هفته نماز جمعه شهرستان خرمدره، با اشاره به سالروز پیروزی جنگ سی سه روزه حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: تجربه تاریخی دور و نزدیک نشان از پیروزی مقاومت داشته و محور مقاومت پیروز قطعی میدان مبارزه خواهد بود.

وی افزود: اگر سران کشورهای عربی به جای مطامع و منافع شخصی خود به مصلحت کشورهای اسلامی و اسلام فکر کنند، پیروزی مقاومت به مراتب سریع‌تر خواهد بود.

امام جمعه خرمدره با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: با توجه به جنگ اوکراین و روسیه و نزدکی فصل سرما کشورهای اروپایی نیاز بیشتری به حضور ایران در بازار انرژی دارند. و در عین حال ادعای متن نهایی توافق بدون توجه به اصلی‌ترین طرف مذاکره یعنی ایراد، صرفاً در جهت فریب افکار عمومی و فرار رو به جلو و تحت فشار قرار دادن ایران برای پذیرش خواسته‌های نابجا و حق طرف‌های غربی است.

وی بیان کرد: ادعای متن توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای یک بازی رسانه‌ای و ژورنالیستی از سوی طرف‌های غربی است؛ و قرار بر این است که پیشنهادات مدّ نظر مطرح و پایتخت‌ها بررسی شود.

حجت‌الاسلام زاهدی پور با اشاره به اینکه پرتاب ماهواره خیام به فضا یک دستاورد و افتخار علمی بزرگ و کم‌نظیر و از برکات حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: نگرانی آمریکا از پرتاب این ماهواره از دلایل این اهمیت است. و پرتاب ماهواره خیام یک موضوع ترابری و غیر مرتبط با ساخت آن بوده و یک تصمیم منطقی است. حتی کشورهای مهم صاحب تکنولوژی ماهواره از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان که در اختیار روسیه است، به دلیل هزینه پایین و ریسک کمتر استفاده می‌کنند.

وی اذعان کرد: مخالفان و معاندان نظام جمهوری اسلامی ادعای بهره‌برداری روسیه از ماهواره خیام توسط روسیه را دارند. این در حالی است که روسیه خود قطب اصلی ساخت و پرتاب ماهواره بوده و چندین ماهواره در فضا دارد؛
از طرفی معاندان در ادعایی متناقض، ساخت ماهواره خیام را به روسیه نسبت می‌دهند. ضمن آن که همکارهای بین دو کشور در فضای تحریمی موجود با رعایت مصالح داخلی یک ضرورت و نقطه قوت است.

امام جمعه خرمدره با اشاره به حملات صورت گرفته به عزاداران و تلاش تفاله‌های داعشی و وهابی برای ایجاد ناامنی در عزاداری ایران اسلامی، گفت: نا امنی در مراسمات و دستجات عاشورایی در حمله به عزاداران در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی، با وجود امنیت مثال زدنی در ایران اسلامی و صیانت از حریم تشیع و اهل بیت علیهم السلام، بیانگر اهمیت حاکمیت نظام اسلامی در ایران بوده و بخشی از هزاران دستاورد مهم نظام اسلامی است.

وی همچنین یاداور شد: شلیک 3200 موشک به سرزمین‌های اشغالی از سویی و بندهای توافق آتش بس بین رژیمی صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی از سوی دیگر، نمادی قاطع از پیروزی محور محور مقامت است.

وی در ادامه با تبریک روز جهانی جوان؛ بیان کرد: جوانان عزیز سرمایه‌های گران‌قیمت ایران اسلامی بوده و با تأسی به مشی جوان سید الشهدا (ع) حضرت علی اکبر علیه السلام روز به روز به قطر کتاب با افتخار تاریخ ایران خواهند افزود.

حجت‌الاسلام زاهدی پور با اشاره به ۲۶ مرداد و بازگشت آزادگان با بیان اینکه آزادگان سند زنده و یادگار هشت سال دفاع جانانه از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن هستند، گفت: مردم ایران قدردان شکوه ایثارگری آنان بوده و نام و یاد آزادگان هیچ وقت از صفحات پر افتخار تاریخ ایران اسلامی پاک نخواهد شد. امام خامنه‌ای و نظام اسلامی نیز با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است. این جوانمردی و مروت انقلابی، این صداقت و صراحت و اقتدار، این دامنه‌ی عمل جهانی و منطقه‌ای در کنار مظلومان جهان، مایه‌ی سربلندی ایران و ایرانی است

امام جمعه خرمدره همچنین با اشاره به 23 مرداد، روز صنایع کوچک یاداور شد: صنایع کوچک می‌تواند در دسترس‌‌ترین نقطه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌آفرینی باشد. مسئولان باید این بخش را در اولویت قرار دهند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر