logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۷۶۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

مهم ترین شاخصه قیام امام حسین (ع) در بعد اجتماعی بود/ حضور مردم عزاداری‌های روز عاشورا تیری بر چشم دشمنان بود

مهم-ترین-شاخصه-قیام-امام-حسین-(ع)-در-بعد-اجتماعی-بود-حضور-مردم-عزاداری‌های-روز-عاشورا-تیری-بر-چشم-دشمنان-بود
امام جمعه زنجان با بیان اینکه لازم است از مردم خوب و ولایتمدار زنجان تشکر کنم چرا که انصافا بعد از دوسال با شوق و شکوه بیشتری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار کردند، گفت: حضور مردم در صحنه روز عاشورا تیری در چشم دشمنان بود.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی در خطبه خای نماز جمعه با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع)، اظهار کرد: مهم ترين شاخصه قیام امام حسین (ع) در بعد اجتماعی این قیام یعنی امر به معروف و اصلاح جامعه بود.

وی با بیان اینکه ۴ وظیفه در قرآن برای افرادی که قدرت پیدا می کنند بیان شده است، ابراز کرد: برای این افراد اقامه نماز و سر پا نگهداشتن نماز به عنوان یک اصل بیان شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در فلسفه قیام امام حسین (ع) پرنگ ترین چیز امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: بالاترین معروف حکومت عادلانه است.

وی عنوان کرد: حر با یک هزار نیرو راه را بر امام حسین (ع) بست و امام حسین (ع) برای آن ها خطبه خواند و فرمود: هر کس ببیند ظالمی وجود  دارد که حلال را حرام می کند و به بندگان خدا ظلم می کند و برای تغییر و از بین بردن ظالم اقدام نکند؛ با آن ظالم در جهنم در یک طبقه قرار می گیرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه لازم است از مردم خوب و ولایتمدار زنجان تشکر کنم چرا که انصافا بعد از دوسال با شوق و شکوه بیشتری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار کردند، افزود: حضور مردم در صحنه روز عاشورا تیری در چشم دشمنان بود.

وی با بیان اینکه دشمنان از عاشورا می ترسند، ادامه داد: بزرگترین درس امام حسین (ع) عدم تسلیم در برابر  ظلم و ستم است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر جامعه جوانان و نیروی انسانی است، تصریح کرد: اولین محل تربیت درست جوانان خانواده و در مراحل بعدی مدرسه و جامعه است. 

وی با اشاره به حمله دشمنان به مراسم عزاداری امام حسین (ع) در خارج از کشور، ابراز کرد: پیام عاشورا این است که تا آخرین نفس و آخرین مرحله ذلت وجود ندارد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۲۳ مردا روز مقاومت اسلامی است، عنوان کرد: حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه پیروز شد و مقاومت نتیجه‌ی خوبی داد.

وی با بیان اینکه ۲۶ مراد ۱۳۶۹ سالروز بازگشت پر افتخار اولین گروه از آزادگان به میهن اسلامی است، افزود: آزادگان سربلند و سرافراز به میهن بازگشتند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر