logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۷۶۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور:

شناسایی ۷۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج  تحت پوشش کمیته امداد در کشور

شناسایی-۷۵۰۰-بیمار-صعب‌العلاج -تحت-پوشش-کمیته-امداد-در-کشور-
مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور گفت: در حال حاضر نزدیک به ۰۰ ۷۵ هزار نفر  بیمار صعب العلاج در کشور شناسایی کرده ایم که تحت پوشش کمیته امداد هستند و خدمات ویژه‌تری را دریافت می‌کنند.

به گزارش موج رسا; مجتبی احمدلو در حاشیه بازدید از انجمن خیریه کلیوی زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اينكه امروز که توفیق شد از این مرکز بازدیدی داشته باشم اظهار کرد: در کمیته امداد استان زنجان ۲۳ مددجوی دیالیزی تحت پوشش و ۱۸ نفر مددجو پیوند کلیه انجام داده اند که تحت حمایت کمیته امداد هستند و خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از انجمن افزود: خوشبختانه این انجمن از انجمن های فوق العاده قوی، بروز و خدمات خیلی خوبی برای بیماران ارائه می‌دهد و دارای دستگاه دیالیز های فوق العاده خوب و با کیفیتی است. ‌

این مقام مسئول عنوان کرد: طی صحبت‌های انجام شده با مدیر این انجمن قرار شد  بیمارانی که تحت پوشش کمیته امداد بوده و دیالیزی هستند و باید پیوند کلیه شوند  توسط انجمن شناسایی و معرفی شوند تا سقف ۵۰ میلیون تومان  وام بلاعوض کمک می‌کنیم.

احمدلو تصریح کرد: برای سایر افرادی که نیازمند هستند ولی تحت پوشش امداد نیستند نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه بانکی میتوانیم کمک کنیم.

وی با اشاره به تعداد بیماران خاص تحت پوشش کمیته امداد افزود: ما در کل کشور بیماران خاص که اعم از بیماران کلیوی، ام اس،هموفیلی و تالاسمی است جمعا نزدیک به ۷هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش داریم.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه بیماران صعب العلاج زیادی از جمله دیالیزی، انواع سندروم‌ها و بیماران سخت و مزمن و پرهزینه که  به عنوان بیمار صعب العلاج در نظر گرفته و مورد حمایت قرار میگرند بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۰۰ ۷۵ هزار نفر شناسایی کرده ایم و خدمات ویژه تری را ارائه می‌دهیم.

احمدلو ادامه داد: اعتبارات حوزه بهداشت و درمان را دو قسمت کرده ایم که برای بیماران خاص و صعب العلاج یک خدمات بهتر و بیشتری را ارائه می دهیم و  برای سایر بیماران  خدمات معمولی تر.

وی افزود: جمعا  نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیماران در سال جاری و نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت وام قرض الحسنه برای بیماران در نظر گرفته شده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر