logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۷۶۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر فرودگاه زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

تعداد هواپیما‌های فعال در سطح کشور پایین است/ ترمینال بار واردات و صادرات هوایی محصولات استان زنجان ایجاد می‌شود

تعداد-هواپیما‌های-فعال-در-سطح-کشور-پایین-است-ترمینال-بار-واردات-و-صادرات-هوایی-محصولات-استان-زنجان-ایجاد-می‌شود
مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به اینکه تعداد هواپیما‌های فعال در سطح کشور پایین است، گفت: همین امر سبب شده تا شرکت هواپیمایی مسیر‌های پروازی را انتخاب کند که سود حداکثری داشته باشد.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه فرودگاه زنجان تنها جنبه پروازی برای مسافرت ندارد، اظهار داشت: اگر از فرودگاه حمایت‌های خاص انجام شود و مسئولان، مردم، بخش خصوصی کمک کنند فرودگاه رونق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر بخش خصوصی فعال باشد و سفر‌های گردشگری و زیارتی را انجام دهد می‌تواند سفر‌های متنوع تفریحی و زیارتی ایجاد کند، افزود: متاسفانه بخش خصوصی همراهی خوبی با فرودگاه زنجان ندارد.

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به اینکه چند سال گذشته پرواز کیش به مدت ۳ ماه از زنجان انجام شد، گفت: اما بعد از مدتی این پرواز‌ها متوقف شد این در حالی است که کل پرواز‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و در هر مقطعی که منفعتی نباشد عقب نشینی می‌کنند و پیگیر مسیر‌های بهتر با سود بیشتر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد هواپیما‌های فعال در سطح کشور واقعا پایین است، تصریح کرد: همین امر سبب شده تا شرکت هواپیمایی مسیر‌های پروازی را انتخاب کند که سود حداکثری داشته باشد.

قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه دربحث مدیریت بحران و حوادثی که برای استان‌ها پیش می‌آید، فرودگاه پشتیبان خاصی است، ابراز داشت: فرودگاه در بحث پرواز‌های نظامی، اورژانسی هلال احمر و پرواز‌های باری نیاز هر استان است.

وی با بیان اینکه پیگیر جذب سرمایه‌گذار برای استفاده از فرودگاه در جابه‌جایی بار بودیم، خاطر‌نشان کرد: پیمانکار بخش خصوصی در حال انجام امور و دریافت مجوز‌ها برای جا‌به‌جایی بار است و در آینده نزدیک ترمینال بار واردات و صادرات بار هوایی محصولات استان برقرار می‌شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر